Lys til tankniveau passat

Hejsa

Jeg har en passat CL diesel fra ´91. tankmåleren viser fuld ved 75 ltr og selvfølgelig tom ved 0 ltr. men er der nogen indikatorlampe for reservetank el. lign på sådan en svend?
Der sidder 4 lamper under tankmåleren som har entydig indikation for hvad de er til. Den ene er til kølevandstemp, den anden er for kølevandsmangel, den tredje er for olitrykket og den sidste er for langt lys (blå) der sidder nemlig en femte lysdiode imellem de andre nævnte som ikke har et billede af eks. en tank (det er f.eks. en oliekande på olietryksindikatoren). Jeg er nemlig ikke vild med at skulle køre den tør.
Je kører 1050 km så er den nede i det røde felt, men når jeg tanker er der kun 58 ltr til fuld. Så derfor ville det være rart om denne indikator var der lidt længere nede i tankniveau).
Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har også lige købt en passat B3 fra 89. Min er benzin, men har heller ikke den gule advarselslampe. Lidt træls, da vi også er vandt til det fra andre biler.
der er vil ikke andet at gøre end at tanke helt op
og så nulstille triptæller og så se hvor langt i køre
på en tankfuld under normal hverdags kørsel,
når i render tør så kig på hvad triptæller står på.
der efter skal i bare sørge for at tanke helt op
hver gang og nulstille triptæller.
alternativet er at tanke op når viser når kanten af rødt felt.
jeg for mit vedkommende stiller aldrig en bil med under 1/4 tankfuld

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Ikk en god ide at lade en diesel løbe tør!
sorry så ikke at det var diesel
for så skal der højest sandsynlig udluftes

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

hvis ellers måleren ser ud til at fungere som den skal , kan du godt bruge prencippet fra høvlebænk
tank op og kør 500 km , tank op igen , og se hvor langt den køre pr L
nu kan du beregne hvor langt du kan køre før der er ca 10 L tilbage i tanken , når triptælleren er kommet til det punkt hvor du har 10 L tilbage ,ved du hvor langt den kan gå ned før der skal tankes igen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis