Duer

Hej alle sammen

Jeg har et noget så irriterende problem, som duer der lader deres afføring ryge udover min terrasse! Så vidt jeg kan se, så sidder de på vindskeden og vender rø*** udover min terrasse for at lade bomberne falde! Man skulle næsten tro, at de gjorde det i ren provokation...

Men så er mit spørgsmål til Jer. Er der andre der har eller har haft samme problem, og hvordan slipper jeg af med dem?

Jeg har hørt om noget "duepasta", men har simpelthen ikke kunne opdrive det...

Håber I kan hjælpe!

Venlig hilsen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan købe et fuglegitter, der består af en række tætsiddende pinde, som gør at fugle ikke kan sætte sig der.

Du kan også selv lave det ved langs vindskeden at sætte en række søm med omkring 3-4 cm afstand og som kun er slået så langt ned, at de stadig rager ca. 5 cm op. En fugl, der satte sig der ville blive spiddet på sømmene, så det lader de klogeligt være med at gøre.
Du kan også bare sømme 2 søm i hver ende af vindskeden og så trække en tynd synlig tråd imellem dem. tråden skal sikkde i ca. 5 - 8 cm højde over der hvor fugle sidder.

Den prffesionele udgave består i ligeledes 2 søm med øjer hvor en tynd rustfri ståltråd er spændt op ml. sømmene med en lille ligeledes rustfri fjeder i den ene ende for at holde tråden udspændt.

Jeg har med succes afprøvet metoden i praksis og den virker.

allan
.. jagtgevær..

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også