Vinyl i vådrum

Hej alle sammen

Jeg er ny her i forumet, og håber, at I vil tage godt i mod mig.

Jeg er ved at give vores badeværelse en let makeover, og vil i den forbindelse rigtig gerne have gjort noget ved gulvet.

Gulvet består pt. af noget forholdsvis slidt og kalket vinyl, som er lagt engang i 80'erne. Det oplagte er selvfølgelig at male det, men det er jeg blevet stærk frarådet, da alt den vandpjaskeri fra badet vil slide hurtigt på det.

Den anden mulighed jeg har (ift. mit budget) er at lægge et nyt vinylgulv. Kan jeg lægge det over det gamle?

Og er der evt. nogle af jer, som ved hvad en fagmand ville tage for det? Rummet er småt og måler godt 2x2 meter. De eneste huller, som skal laves i vinylet er til afløbet og til toilettets afløb.

Jeg håber, der er nogle derude, som kan give mig nogle gode idéer og løsninger

Med venlig hilsen
Helle
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
at male det vil aldrig holde
du kan godt lægge et nyt lag ovenpå det gamle , det er ikke optimalt , og lidt svære at lave , men kan godt holde , når bare det limes rigtigt
Tak for dit svar - Interessant. Hvad vil du estimere sådan noget vil koste? Jeg har kigget på den Vinyl jeg gerne vil bruge, og selve materialet koster kr. 169 for 400 cm, og rummet er jo ret småt.

Tager man timepris og hvor lang tid tror du så det vil tage?
der skal du lige passe lidt på
det er ikke alt vinyl der kan bruges til vådrum , og den pris og størrelse du oplyser siger mig at det er 99% sikkert ikke er en der ka bruges
langt de fleste vådrumsvinyler fås kun i 200 cm brede og skal kunne varmsvejses , og det er kun meget få der kan af de billige i 3 og 400 cm brede , og prisen ligger en del højere for selv d billigste
det kan dog godt lade sig gøre med en del af dem der ikke er godkendt til vådrum , men så dækker forsikringen og garanti ikke hvis der sker noget med det , så undergulv og væg rådner
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også