Hyper-link

Hej alle.

Hvordan laver jeg disse link?

Som man bare kan klikke på, er klar over at der er globen med kæden der skal kombineres men hvordan sådan i trin hvis det er muligt, det ville være rigtig godt hvis jeg kunne få det lært.

Dels ville det være nemmere for andre som spørger om forskelligt, og jeg har fundet et svar til spørger, og jeg bruger dem gerne, det er dejligt nemt at gå til.

På forhånd tak for hjælpen.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er faktisk nemt nok.

Skriv den tekst du vil benytte som link, markere det og tryk hyperlink kæden og indsæt linket / den url som ordet skal trigge ved tryk.
Tak Koudabyg.

Jeg er vist meget IT analfabet, hvad er en url.?

Kan jeg markere (så det jeg vil bruge til hyper-link blir' blåt, og så bruge globen med kæden) og indsætte en adresse fra et sted på nettet.

F.eks. hvis jeg vil henvise til Biltemas katalog om dette eller hint, kan jeg så kopiere denne adresse (er det måske en url) sådan det er nemt for andre at finde frem til det produkt jeg vil henvise til, eller er det helt hen i skoven?

Det har undret mig hvor dan det fungere.

Mange ? så undskyld, men vil så gerne forstå dette, og kunne bruge det til gavn for andre, som jeg jo selv har så meget glæde af.

Eller roder jeg alt for mange ting sammen Koudabyg.?

Go' Søndag til dig og takker for hjælpen til en "Novice" udi computer.

M.vh. maskinsnedker. Jan.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Url = webadressen

Lad os tage et eksempel

Du vil feks. linke til www.lav-det-selv.dk
Men kun ved at skrive www.lav-det-selv.dk bliver det ikke til et link.

Men hvis du skriver www.lav-det-selv.dk og markere det trykker hyperlink ikonet, og indsætter http://www.lav-det-selv.dk som url, så kommer det til at virke sådan her.

www.lav-det-selv.dk

Vil du linke direkte til noget feks. biltemas nyeste katalog, så skriver du bare feks. biltema´s katalog, og laver dette til et hyperlink som sådan her.

Biltema´s katalog

Koudabyg.

Takker meget for din indsats, og for at du hjælper mig på vej, vil arbejde med det indtil jeg har fået det banket ind i min tykke skal.

Alt er jo meget nemt hvis man kan ikke.

M.vh. maskinsnedker. Jan.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Koudabyg.

Skønt med bed beredvillige folk som dig, men lds. er generelt fyldt med villige folk som hjælper hinanden hvilket er helt unikt, der er jo næsten ingen grænser for hvad man kan få svar på, og tonen er også meget god ikke mange ufine hentydninger o.lign.

Så far og søn E. bag disse sider er da foregangs-mænd over 22.000 brugere er da fantastiskt, er meget glad for jeg fandt dette forum ved et tilfælde for ca. et år siden.

Har forsøgt at lave dette hyperlink:

www.Koudabyg.dk og markeret det så det blir' blåt, så dukker der en boks op når jeg trykker på globen med kæden hvori der står:

Http:// når jeg så skriver din url og trykker enter bliver det lyseblåt med understregning, jeg ville umiddelbart tro at jeg så havde lavet et hyper-link til din hjemmeside, men nej det virker ikke, hvor filean er det så det går galt.

Ved godt at mangler der bare et punktum virker det ikke, og en stave-fejl også giver samme negative resultat.

M.vh. maskinsnedker. Jan.

Ps. hvordan går det med hensyn til det L-D-S træf der har været nævnt, godt nok bor jeg nær ved Thisted, men har familie i Skibby, så er ikke u-intereseret i et sådant træf, det ku' være meget sjovt at få sat ansigter på nogle af jer gutter her på stedet.

Godtnok er der langt og koster nogle gysser, men kan jo besøge fam. samtidigt.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Skrevet af maskinsnedker på 11 apr 2010 14:51
Koudabyg.

Skønt med bed beredvillige folk som dig, men lds. er generelt fyldt med villige folk som hjælper hinanden hvilket er helt unikt, der er jo næsten ingen grænser for hvad man kan få svar på, og tonen er også meget god ikke mange ufine hentydninger o.lign.

Netop også derfor jeg heller bruger min tid herinde, end på feks. byggeriets forum hvor tonen bliver værre og værre, det er efterhånden en kamp om at svine hinanden mest til derinde, så var glad for jeg fandt et mere seriøst forum....

Skrevet af maskinsnedker på 11 apr 2010 14:51
Koudabyg.

Så far og søn E. bag disse sider er da foregangs-mænd over 22.000 brugere er da fantastiskt, er meget glad for jeg fandt dette forum ved et tilfælde for ca. et år siden.
Helt enig, jeg er også en "nyere" bruger herinde i forhold til flere andre, og var lige så glad for at finde dette forum.

22.000 brugere er også seriøst godt gået, og stor ros til far og søn for at få stablet dette på benene, for det kræver meget arbejde, det ved jeg selv da jeg bla. selv har danmarks største spille-maskine forum kørende, heldigvis med hjælp fra et par moderators også, for ellers ville man skulle bruge utroligt meget tid på at holde det frit fra spam, og mindre pæne tråde engang imellem.

Skrevet af maskinsnedker på 11 apr 2010 14:51

Har forsøgt at lave dette hyperlink:

www.Koudabyg.dk og markeret det så det blir' blåt, så dukker der en boks op når jeg trykker på globen med kæden hvori der står:

Http:// når jeg så skriver din url og trykker enter bliver det lyseblåt med understregning, jeg ville umiddelbart tro at jeg så havde lavet et hyper-link til din hjemmeside, men nej det virker ikke, hvor filean er det så det går galt.

Ved godt at mangler der bare et punktum virker det ikke, og en stave-fejl også giver samme negative resultat.

Du skal huske at skrive URLén helt præcist hvis ikke du copy/paster den fra webbrowsere.

Dvs. der skal i det eksempel stå http://www.koludabyg.dk
Står der www.koludabyg.dk vil det ikke virke, der skal tilføjes http:// også.

Teksten til hyperlinket kan være hvad som helst... feks. utroligt hjælpsom tømrer....

Skrevet af maskinsnedker på 11 apr 2010 14:51
Koudabyg.

Ps. hvordan går det med hensyn til det L-D-S træf der har været nævnt, godt nok bor jeg nær ved Thisted, men har familie i Skibby, så er ikke u-intereseret i et sådant træf, det ku' være meget sjovt at få sat ansigter på nogle af jer gutter her på stedet.

Godtnok er der langt og koster nogle gysser, men kan jo besøge fam. samtidigt.
Det går fremad, jeg har bare været lidt stresset på det sidste, derfor kom det lidt på side linien, men skal nok få taget fat i det igen, så vi kan få et par sponsorer med på banen også.

Umiddelbart vil jeg mene vi skal ligge det i løbet af sommeren, så vi er nogenlunde sikrer på et rimeligt godt vejr.

Men helt enig, det ville være sjovt lige at få sat ansigter på de fleste herinde, også ville det jo være hyggeligt at det kunne ske over lidt mad og drikke.

Men gården ligger rimeligt tæt på banen i Slagelse, så evt. transport med toget til Slagelse, så skulle jeg nok skaffe nogle der kunne sørge for transporten derfra ud på gården.

Ellers kunne samkørsel for dem der kommer lidt længere væk, også nedbringe udgifterne jo, og gøre turen til Slagelse og hjem igen lidt hyggeligere...
Koudabyg.

Nu må du ikke blive stresset, det kan man dø af og har da indtryk af at du er noget yngre end jeg, (ved ikke hvor jeg har det fra) så nu ingen jag og stress af den grund.

Det med transporten: Evt. fælles-kørsel o.l. kan der jo også aftales her på forumet, Over hækken som er som født til den slags, så det bliver nok ingen problem, og kan i sig selv blive hyggeligt, hvis bare folk vil snakke.

Skal jeg selv køre kan jeg godt have 3 med fra denne landsdel også andre landsdele selvf. 

Men du nævner alle det er nok ikke realistisk, mener hvis der kommer 10 -20% af brugerne vil det være stor tilslutning, men flere vil jo være bedre.

Er der noget jeg kan være behjælpelig i den forb. er jeg da til rådighed, kan dog ikke slæbe på noget tungt (ryggen) du ved, så hvis -  -  -  - kan du sende mig en pb.

Kan godt forestille mig hvordan tonen kan være mellem kollegaer som jo også skal konkurrere' med hinanden, så en usaglig debat og dårlig tone og så i nedgangs-tider, alle vil jo gerne overleve i situationen. (det er dog ingen undskyldning for at rakke ned på hinanden)

Far & Søn har bestemt gjort et stort stykke arbejde, og er også selv-forskrevet til et sådan arrangement så en stor tak til dem for det, jeg bruger flere timer dagligt på forum med små undtagelser selvfølgelig, nu kommer foråret og sommeren hvor jeg bruger meget tid i min carport med mine små maskiner, det går jo i blodet og kan ikke og vil ikke slippe det.

Hav nu en god søndag (det der er tilbage af den)

M:vh. maskinsnedker. Jan.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Skrevet af maskinsnedker på 11 apr 2010 17:11
Koudabyg.

Nu må du ikke blive stresset, det kan man dø af og har da indtryk af at du er noget yngre end jeg, (ved ikke hvor jeg har det fra) så nu ingen jag og stress af den grund.
Undertegnet er 34 år...

Skrevet af maskinsnedker på 11 apr 2010 17:11
Koudabyg.

Men du nævner alle det er nok ikke realistisk, mener hvis der kommer 10 -20% af brugerne vil det være stor tilslutning, men flere vil jo være bedre.

Med alle mente jeg nok mere de faste brugere herinde....

Skrevet af maskinsnedker på 11 apr 2010 17:11
Koudabyg.

Kan godt forestille mig hvordan tonen kan være mellem kollegaer som jo også skal konkurrere' med hinanden, så en usaglig debat og dårlig tone og så i nedgangs-tider, alle vil jo gerne overleve i situationen. (det er dog ingen undskyldning for at rakke ned på hinanden)
Ja, der er nok ingen tvivl om at nedgangstider har kortet lunten hos nogle, men derfor er det som du siger heller ingen undskyldning for at holde det på det lave niveau.

Skrevet af maskinsnedker på 11 apr 2010 17:11
Koudabyg.

Far & Søn har bestemt gjort et stort stykke arbejde, og er også selv-forskrevet til et sådan arrangement så en stor tak til dem for det, jeg bruger flere timer dagligt på forum med små undtagelser selvfølgelig, nu kommer foråret og sommeren hvor jeg bruger meget tid i min carport med mine små maskiner, det går jo i blodet og kan ikke og vil ikke slippe det.

Hav nu en god søndag (det der er tilbage af den)

M:vh. maskinsnedker. Jan.

I lige måde, nu er kæresten og den lille også kommet hjem fra biografen, da har været oppe at se drageridderne i Panorama i Slagelse, så her går de næste par timer så også med dem, indtil den lille skal i seng.

LDS kan være en rigtig tidsrøver ja, specielt om aftenen hvor kæresten alligevel sidder foran fjernsynet med diverse serier, så er det jo dejligt afslappende at følge et par tråde på nettet.

Koudabyg.

Ja havde det på fornemmelsen at du var yngre end jeg (57)

Tak for en hyggelig dialog.

M.vh. maskinsnedker. Jan.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis