Skimmel



Hej
Jeg har en udlejningsejendom, hvor lejer ikke har luftet / opvarmet ordentligt og der har igennem længere tid været problemer med skimmel.

Hvad kan man gøre for at bekæmpe problemet?

Der er skimmel i vindueskarme og hjørner.

Hej igen :-/
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Som jeg ser det, ligner det nu mere fugt, som kommer ovenfra.
Det kunne være et utæt rør, eller taget mv...
mvh jens
vil også helt klart sige det ene billede viser det er fugt som kommer oppe fra

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Er det uopvarmet rum oven over ?

Umiddelbart hvis det både er i hjørnerne og i vindueskarmene er der alt for højt luftfugtighed indvendigt, kunne tyde på vandindtrængen eller utæthed i vand-varme installationen.

Men der skal helt klart skabes noget ventilation i disse rum, da problemet er ophobende fugt så den skimmel vil komme tilbage hvis ikke årsagen findes til det, og der skabes den nødvendige ventilation.

Der er ihvertfald ikke et problem der er kommet fordi der ikke har været varme på i det rum et stykke tid.
Der kunne være en formodning om kuldebroer til det ovenliggende rum, hvad er der der oppe ?

Der er ingen tvivl om at skimlen skal fjernes. du kan meget vel forvente at finde det bag tapetet også så du kommer også til at kigge bag det. Min egen erfaring fortæller mig at Klorin er det mest effektive middel da det også fjerne/bleger skimmmelresterne, hvor rodalon ikke altid fjerne skjolderne fra skimlen.

Hvis du vil drive lidt pædagogik på lejeren kunne det væren en mulighed at kigge på varmeforbruget i det pågældende rum hvis der er radiatormålere på radiatoren. Kig også på om udluftningsventiler er tilstoppede. Det akn være en tung bevisbyrde at løfte hvis du skal dokumentere manglende udluftning.

På hjemmesiden www.skimmel.dk er der mange gode råd at hente om skimmel. Som udlejer kan du også på BL's (Boligselskabernes landsforening) finde inspiration.

allan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis