Fjerne birketræ

Hej alle ved i hvor man finder en som kan fælde et birketræ for mig, oppe fra, da det står midt mellem 2 huse og min garage:-)

Hvad gør i når i skal fjerne bambus?
Jeg har et ca 5 kvm stort område som skal fjernes, men kan slet ikke overskue hvordan jeg får det væk....
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ved ikke hvordan det er i resten af landet
men herovre ser jeg tit vores falckstation tage
sig af besværlige træer men han er også privatvognmand ved siden af
men ellers kan de proff. findes på de gule sider

din bambus kan fjernes på 3 måder 1) sprænges + løfte/grave 2)deles med spade/graves/løftes
3) fjernes med minigraver

vælg selv, god fornøjelse

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

samme maskine kan hjælpe dig i begge tilfælde. Du skal have en mand med en minigraver.
1. HAn monterer to gafler foran, som man normalt bruger til at løfte paller med. HAn skal nu tilte gaflerne forover, og skubbe dem ind under bambussen. Nu tilter han baglæns og løfter. Du får heæe puden med på een gang.
2. Han støtter træet højt og manden med motorsaven gør resten.
Det er gennemført med succes. 15 stk 2 kvm store klumper udgået bambus vr fjernet på 1,5 time incl. øl

 

Jeg så engang en smide en kæde om en bambus og trække det hele op med en firhjulstrækker.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tror hvis du kontakter et "havefírma" i fornuftig størrelse, så kan de klare begge dele.
Og hvis du samtidig gør opmærksom på du hjælper til selv, så blir det ikke ret dyrt vil jeg tro.

Ang, birketræet, jeg har selv fældet et i min have. Det gjore jeg med en lang stige, masser af tov og en håndsav til det øverste.
Og så med motorsav til resten, det gik uden problemer.

God fornøjelse

 The day you quit is the day you lose.
Husk at grene er overraskende tunge, og de kan anrette en ikke ubetydelig skade på folk, fæ, bygninger og løsøre iøvrigt.
Er man ikke lidt vant til at tumle træfældning, tror jeg ikke, denne opgave er det helt ideelle for en debut i skovarbejderfaget.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Hej
Ved tråden er gammel, men alligevel kan den være til hjælp for andre havefolk.
Mht. bambus er en mulighed også at fjerne det med en stubfræser.
Der findes mange firmaer på nettet, der tilbyder denne service, nogen billigere end andre.

Hvad angår træfældning kan jeg kun sige pas på! At stå på en stige og fælde et træ, er en unødvendig risiko at løbe. Grene du saver af kan hænge fast i dig og hive dig ned, ramme stigen med nedstyrtning til følge, mm.

Overlad evt. opgaven til en fagmand, indhent et par tilbud. Mød træfælderen, der giver tilbud, spørg om han er forsikret og om hvordan han vil udføre opgaven. Hvis hans pris og arbejdsmetoder lyder fornuftige, så overlad opgaven trygt og sikkert til ham.

Når stubben står tilbage, så kan denne evt. fræses sammen med bambussen.

jeg ser også først tråden nu...
Jeg havde en nabo der fik sin bambus op, ved at grave en rende rundt om den og så langt ind under den som det var mugligt, fylde den med vand der så frøs til is sidste vinter.
Det løftede bambussen så meget at han kunne trække roden op med et reb bundet til firmabilen :o)

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
andet tip vedr bambus:
klip den helt ned
køb en af de billige bajonet save(i HN eller J&F, set til 189,-) og en lang klinge
sav "stubben" igennem på kryds og tværs i 20cm felter(spade brede)
bagefter kan du med din spade løfte disse blokke op uden problemer

når man er færdig kan man overveje at rense(redde) bajonetsaven.... eller smid den ud, den kostede under 200,-

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Jeg købte sådan en fra Jemogfix og den holdt ikke til en lille træstub.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af Seti på 12 dec 2010 10:19
andet tip vedr bambus:
klip den helt ned
køb en af de billige bajonet save(i HN eller J&F, set til 189,-) og en lang klinge
sav "stubben" igennem på kryds og tværs i 20cm felter(spade brede)
bagefter kan du med din spade løfte disse blokke op uden problemer

når man er færdig kan man overveje at rense(redde) bajonetsaven.... eller smid den ud, den kostede under 200,-

Har haft succes med nogenlunde samme metode idet jeg bare brugte en skovøkse og huggede et spor gennem roden så der kommer en "fri" rodstribe i ca. en spadebredde. I huggesporet kan man så ret enkelt stikke en god spade ned op vippe den løse stribe fri.

Men det her har jo ikke ret meget med trådens overskrift at gøre :-)  
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis