Fjerne birketræ

Hej alle ved i hvor man finder en som kan fælde et birketræ for mig, oppe fra, da det står midt mellem 2 huse og min garage:-)

Hvad gør i når i skal fjerne bambus?
Jeg har et ca 5 kvm stort område som skal fjernes, men kan slet ikke overskue hvordan jeg får det væk....
Hej alle ved i hvor man finder en som kan fælde et... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Birketræet skal du lade fælde af en fagmand med forsikring og tilladelse til at arbejde med kædesav oppe i træet (topkapper).
Opskæringen på jorden kan du selv udføre.
Bambus kan fjernes på "den dovne måde". Alt over jorden fjernes med kædesav. Vær opmærksom på, at den megen kisel i skuddene sløver kæden voldsomt.
Herefter dænges stubben til med et godt lag staldgødning eller kompost, vandes og dækkes med sort plastik. Efter behov vandes rigeligt (fjern plastikken inden vandingen). Efter ca. 1 sommer er rodklumpen "grave-mør" og kan hakkes i stykker med en spade.
I stedet for at spolere spade og ryg, udnyttes tiden til noget mere fornuftigt.
baadsen/Aktiv Havepleje.
Du har travl her til morgen med dine reklamer ! !

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mht. bambus så kan jeg bestemt ikke anbefale at hakke rødderne i stumper og stykker, med mindre man da sørger for at få alle rodstumper samlet op. 

Min lillebror skulle engang afgrene et stort træ inden det skulle lægges ned. Han tapede en håndsav til masten fra sit windsurfing-brædt, på den måde var han fri for at klatre op i træet.  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis