Bundmaling

Hi,

Jeg har købt en 48 ft Ketch sejbåd , som jeg nok mener er malet med Hempel for 2 år siden. (den har blå farve). Båden er købt som dødsbo så kan af naturlige årsag ikke spørge den tidligere ejer.

Hvordan kan man se hvormed den er malet tidligere eller skal jeg gå den tunge vej med totalt afrensning, grunder og nyt bundmaling. Båden ligger i Holland pt hvor jeg kan købe Hempel til 100 Euro for 5ltr. (kender ikke prisen endnu i DK).

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rens du den hellere af og start op med et nye lag, så ved du også hvad der på.
Jeg tror mere de 100 Euro er for 3,5 liter. Vi har nemlig købt 3,5 liter for 799 på tilbud i DK.. Så fik jeg kloget mig der uden at have set på priser i Holland.

Jeg ville kigge på bådens stand og prøve at lure hvordan den ellers er blevet vedligeholdt. Virker det som en velholdt båd ville jeg gå ud fra at det ikke er en eller anden underlig bundsmørelse.

Hempels en-komponent hæfter på "alt" næsten. Jeg vil mene at man skal have ualmindelig meget lyst til livet, hvis man går i bund på en båd der er så lang og ligger i Holland.

Så kan du overveje om du vil i bund efter sommeren.

Hvis det er for at tjekke om båden har små skader eller noget, kan du jo, som du selv skriver, ikke kontakte tidligere ejer.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis du er i tvivl - er der ingen tvivl :-) så er det som Håndværkeren skriver - rens af og på med noget nyt - kender turen....

Nu skrev du intet om - om din nye båd er af træ, stål eller glasfiber ?? Iøvrigt tillykke med den :-) Hvilket har betydning for hvilken bundsmørelse du skal bruge..
Som gom skriver - er båden generelt velholdt er det sandsynligvis også en god bundsmørelse der sidder på...

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

Takker for de gode råd.
Tror at jeg samler hele familien og går helt i bund med den (de vil meget gerne hjælpe imod en sejltur i ny og næ). Prisen på malingen er ellers rigtig nok (har lige dobbelchecket).
Den er lavet i GRP og vejer lige over 19 tons. En vældig flot skib som ligger utrolig godt i vandet.

Der er lidt arbejde som skal laves (men er det ikke sådan hvis man ejer en båd). Syntes dette er en dejlig hobby.
Hvis jeg viste hvordan vil jeg meget gerne vedhæfte et billede. (er lidt stolt af den) Den er bygget på Nuuksio værft i Finland i kun 5 eksemplarer. De 3 andre ligger ved Helsinki og 1 er sejlet verden rundt og ligger pt. i Caribien.
Har et ønske om at gør min klar til samme tur igennem de næste 5-6 år.

Mvh, Hugo
klik på "tilføj svar"
og så på "Vedhæftede filer" den lille pil til højre for

klik på gennemse og find så dit jpg billede på din egen pc
og så på indsæt.

Når du har uploaded dine billeder klikker du på mine filer og indsætter dem

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Så prøver jeg lige at vedhæfte billeder:

 


Så lykkes det  Takker for hjælpen
Det ligner jo nøjagtig mange fede ferier..

tillykke med hende

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hold da helt ferie hvor er det skiv flot og meget rummeligt - megen potentiale til lange ferier og togter... Et Stort Tillykke med hende ..........

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

Tjah ! Jeg tror jeg ville droppe huset og flytte ombord, og så bare afsted ud i det blå.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også