Spørgsmål ifm syn af Opel Astra

Havde min Opel Astra til syn idag. Den dumpede på CO-værdien, der lå helt oppe på 5-6% og ukorrekt lambdaværdi (0,85)... Lampen for motorfejl lyste. Dette kaldte synsmanden en periodisk fejl. Det var bare første gang den nogensinde har gjort det (ja... selvfølgelig viser det sig første gang mens den er til syn... man er vel uheldig ) Dette var selvfølgelig i orden i tirsdags, da den var på værksted for at blive klargjort til syn. Ved den lejlighed fik den ny udstødning.. Jeg er kommet til at spekulere på om det kan være derfor? Kan der være kommet en latent fejl på lambdasonden ifm skiftet? Eller sidder lambdasonden tidligere end udstødningen? Ja, jeg er ikke bilkyndig... Men jeg vil heller ikke snydes når dette problem skal udbedres... Hvis det er et tilfælde at det sker nu... Så er det bare ærgeligt... Men hvis det er sket ifm noget de har rodet med på værkstedet, er det da en reklamation.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det hele har med hinanden at gøre. Lambda sidder ved manifolden i udstødningen. Kontroller at ledningen er monteret. Afmonter og rens i Bell add spray og monter igen. MUUUUligvis er problmet væk, men mest sandsynligt er det, at du skal have knaldet en tester på hos Opel for at 0-stille.
..... for .... broder Tuck .... det ER vel en original udstødning man har syet på?

 

har du kørt motoren varm inden du tog til syn ? ?
nåh men så alt jo godt igen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis