Biler uden afgift

Jeg er nybegynder ud i fænomenet bilkøb, og ser en masse annoncer med biler uden afgift hvad dækker det egentlig over ? Hvad kan de biler bruges til ? Hvis de ikke må kører her i danmark, uden afgift hvor i al verden kommer så alle disse biler fra ? Jeg håber en eller anden vil berige min viden. Hilsen Allan
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En hel del bliver hugget op til reservedele.

Nogle bliver købt af håbefulde sjæle, som mener sig i stand til at snøre Skat, der som bekendt er så dumme

Mange brugtvognskrejlere vil hellere have sådanne ikke afgiftsberigtigede biler stående på lager, da det kun kræver en trediedel kapital.

Nogle bliver solgt til folk, der ændrer på stelnumre osv, eller køber nummerplader i Sverige

I visse situationer, kan det være en fordel at købe en brugt vogn i f.eks. Tyskland, idet vogne derfra , ofte er langt bedre udstyrede, og visse vogne er til at tumle rent afgiftsmæssigt, men det er kun dem der indgående beskæftiger sig med dette område, der i almindelighed slipper godt fra den trafik.
Almindelige dødelige borgere, uden gode forbindelser til Skat, kommer som regel galt afsted ved den slag eksperimenter.

Hvis det er dine første forsøg ud i brugtbilsjunglen, vil jeg råde dig til at holde fingrene for dig selv og lade andre om afgiftsberigtigelse. Det er absolut ikke for børn!

Med venlig hilsen
ktm

Hej KTM

Takker for svar

allan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere