Forårsklargøring

Vejret er blevet godt - så der rodes og klargøres - hvor er det skønt

Beundrer mit Picasso klatmaleri

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

Vejret er blevet godt - så der rodes og klargøres... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ca midt og venstre ud af billedet har jeg forsøgt at rengøre

Så kom MiLady endeligt i sit rette element , fredag via kran og seler.. Hentede, lørdag, masten i masteskuret og gjorde klar til søndag hvor masten blev isat. Idag mandag var første tur på vandet, dog for motor... Nu krydses fingre for, samt ønskes alle, en rigtig god sejlersæson..

Hva' Faen ER dét ham den gamle har gemt for mig

øv øv jeg bli´ helt misundelig på jer
som hun ligger der, klar til at nyde skumsprøjtet fra de salte vande
og vindens kælen for sejlene alt imens der udforskes nye horisonter.

kan i ha´en rigtig god sæson der ude alle sammen

med venlig hilsen fra en boltværksmatros
der desværre ikke selv har noget at gøre
vandene usikker med i disse år

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Hvis vovsen ikke læser så godt, kan den jo tro at der står kanin x..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Dennis: Du skal ikke være misundelig men se frem til den dag hvor du ikke længere er bolværksmatros - så det er din tur til at nyde de salte skumsprøjt men ikke at forglemme, hård hud på fingre og knoer samt ømme skuldre som får een til at ligne een med robotagtige tendenser

gom: Jaee, måske vovsen i virkeligheden KAN læse men er ordblind som jeg - tror den kære Håndværker vil give mig ret når jeg påstår at den hunderace ikke alene er intelligent men nysgerrig og videnbegærlig..

Ja det er dejlige hunde

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Uha det ser godt ud...MiLady ønskes en god sæson herfra...
Er selv kommet i vandet i lørdags... puha... søsætning i 16 m/s er ikke at spøge med.
De "gamle" søulke på havnen gjorde et stort arbejde med at hjælpe os, der ikke har de store erfaringer i sejlads i 16 m/s
Men med 2 af dem på fordækket og ham selv ved pinden og motoren fik vi Ofelia godt på plads.
Her er et billede fra lige før vi skal i vandet...

God vind til jer alle derude....

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

jbr: Mange tak og du ønskes også en rigtig god sæson - og alt dit arbejde er bestemt ikke forgæves - ser godt ud :-)

Velkommen ombord ... Har siden søsætning, sejlet over 30 sømil i blandet vejr og kun for rulle-genua (storsejl endnu ikke leveret). Igår d.29 april var en pragtfuld dag - luften 22gr og vandet 10gr - vinden let til jævn.. Plaskede rundt i Fjorden inden vi lige skulle ud i Langelandsbæltet og snuse til det salte vand.
Ikke alt går som præsten prædiker.. Har lavet om på bagstag fra en 4-slået talje til en enkelt blok - i et friskt pust sagde det knald - jeg skal genopfriske mine spejderknuder eller få taklet istedet.. Takker for at hækstaget var sat omend løst.
Vender tilbage når storsejlet er arriveret og afprøvet. Har forlænget forstaget ca.3cm og det giver 33cm på bommen målt med storsejlsfaldet. Skal have topvant forspændt med masten stående lige og justeret begge undervant..
Motoren spinder som en symaskine - har skiftet olien samt hydralikolien i sejldrevet. Checket impeller, søventiler og spændebånd.. Er uhyre tilfreds med skiftet fra 1-cyl 9hk Penta til 2-cyl 18hk ditto - at Milady imiterer en speedbåd på fladt vand med 7,5 knob er mindre væsenligt men véd nu motoren kan trække i hård sø og modstrøm.. Da bagstaget røg eller rettere da knuden gav slip - sejlede hun 6,7 knob for rullegenuaen alene i en foran for tværs - ganske fint

JA - er meget stolt af MiLady - først nu hun begynder at være det skiv jeg så i hende - først nu jeg har ro i maven når vi sejler og ikke konstant tænker på, hvad mon nu går galt - at der stadig er lang vej, gør mindre men nu er hun sødygtig og det er det væsentlige..

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også