Velkommen ombord

... Har siden søsætning, sejlet over 30 sømil i blandet vejr og kun for rulle-genua (storsejl endnu ikke leveret). Igår d.29 april var en pragtfuld dag - luften 22gr og vandet 10gr - vinden let til jævn.. Plaskede rundt i Fjorden inden vi lige skulle ud i Langelandsbæltet og snuse til det salte vand.
Ikke alt går som præsten prædiker.. Har lavet om på bagstag fra en 4-slået talje til en enkelt blok - i et friskt pust sagde det knald - jeg skal genopfriske mine spejderknuder

eller få taklet istedet.. Takker for at hækstaget var sat omend løst.
Vender tilbage når storsejlet er arriveret og afprøvet. Har forlænget forstaget ca.3cm og det giver 33cm på bommen målt med storsejlsfaldet. Skal have topvant forspændt med masten stående lige og justeret begge undervant..
Motoren spinder som en symaskine - har skiftet olien samt hydralikolien i sejldrevet. Checket impeller, søventiler og spændebånd.. Er uhyre tilfreds med skiftet fra 1-cyl 9hk Penta til 2-cyl 18hk ditto - at Milady imiterer en speedbåd på fladt vand med 7,5 knob er mindre væsenligt men véd nu motoren kan trække i hård sø og modstrøm.. Da bagstaget røg eller rettere da knuden gav slip - sejlede hun 6,7 knob for rullegenuaen alene i en foran for tværs - ganske fint

JA - er meget stolt af MiLady - først nu hun begynder at være det skiv jeg så i hende - først nu jeg har ro i maven når vi sejler og ikke konstant tænker på, hvad mon nu går galt

- at der stadig er lang vej, gør mindre men nu er hun sødygtig og det er det væsentlige..