Persillesovs dagen efter...

Vi har jo lige fået en rigtig god gang stegt flæsk med persillesovs

Og jeg ved godt, at det er absolut forbudt at gemme persillesovs, men når nu junior spørger, hvorfor han ikke må få det med på madpakken i morgen , hvad er det så lige, man skal fortælle? (bortset fra at leverpostej og persillesovs på samme stykke brød ikke er etisk forsvarligt og at vi altså har et offentligt omdømme, vi som forældre er nødt til at tage hensyn til).

Det er noget med et toksin, der er i persillen og som trænger ud i sovsen, men er der nogen herinde, der kender den rigtige forklaring?

Og skulle samme person ligge inde med en rigtig god grund til at han ikke skal komme remoulade i forårsruller, tager vi imod med kyshånd

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Vi har jo lige fået en rigtig god gang stegt flæsk... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat:
"Epidemiologisk afdeling har siden 1980 registreret 5 tilfælde af botulisme erhvervet i Danmark"
Citat slut.

Hvis sovsen er 80 grader varm når persillen kommer i, tyder det på, at bakterierne dræbes-
Jeg tror der er meget, meget større risiko i at nappe et stykke gravad laks eller rullepølse ved en frokostbuffet, eller måske blot forsyne sig ved en salatbar.
Hvor tit har du ikke også spist hvidløg lagt i olie? Her er risikon langt større.

Det eneste tilfælde jeg i mit relativt lange liv har hørt om, var ved et fødselsdagsgilde i 50erne på min moders hjemegn ved Andst, hvor deltagerne blev syge af noget absolut fejlbehandlet mad, pyntet med persille. En af deltagerne, en tudsegammel bedstefader døde muligvis af den madforgiftning.
Da han skulle begraves, tabte graveren sit lommeur ned i graven ind under kisten. Så måtte kisten rejses op på højkant og graveren sprang ned og hentede sit guldur. Mange gjorde sig derefter mange tanker om, hvordan liget nu lå i kisten.  
Det var der meget snak og spekulationer over den sommer og historien om persillens giftighed fik megen udbredelse.

Med venlig hilsen
ktm

Tja- man spiser jo så mange underlige ting, jeg tænker nu på alle de gange hvor jeg har samlet et nedfalds ævle op fra jorden og indtaget det efter en hurtig afpudsning i trøjen. For ikke at snakke om friske gulerødder og radiser. Det er måske et under at man lever endnu

allan
Ja lige netop nedfaldsæbler, skulle jo kunne producere de grusomste ting, især når de presses til most der ikke varmebehandles. Jeg gnadsker også kilovis af nedfaldsævler i mig i høsttiden og normalt dør jeg da ikke af det!

Jeg gik en dag en tur i Hong Kong oppe bag ved, i kineserkvarteret med en masse restauranter. Efter den tur har jeg dog ikke længere appetit på at spise på kineserrestauranter. Selv for mig, var det for stærke sager, jeg der blev vidne til i de små gyder bag ved de fine restauranter! Men ellers er jeg ikke sart, men det der, det var lige en kende for broget!

Med venlig hilsen
ktm

Jeg laver altid lidt ekstra persillesovs, så der er til mikroovnen dagen efter på arbejdet...
Varme kartofler, varm persillesovs og koldt stegt flæsk er ikke det værste man har dagen efter
Selvom jeg har spist andendagspersillesovs i årtier, har jeg det forholdsvis fint

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere