bartstyr og syn`??

hey.. jeg har lige købt mig en pgo pmx sport med bartstyr.. men da det er en andet bartstyr en org. og ikke speedometer? er det så lovligt`?? skal til syn med dyret' her en af dagene.. nogen som ved hva' de lavet til et syn på sådan en 30' scooter? :S

sí y no son simples palabras, pero sobre todo aquellas que requieren la más alta Decisión.

hey.. jeg har lige købt mig en pgo pmx sport med... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det ville jeg da også mene at en 30 eller 45 km/t scooter aldrig skal synes.
Jeg så noget fra england i tv om nogen der havde bygget en puch maxi om til at køre på komprimeret luft og den skulle så synes men det vist helt ulovligt at gøre sådan noget i danmark.
Du må da gerne køre på et køretøj der drives af komprimeret luft, men prøv lige at forestille dig en lufttank du skal have med for at kunne kører bare 10 km. Det kan måske lade sig gøre i en by hvor du blot skal kører 500 m for at du igen skal have fyldt tanken op- Så tror jeg at jeg ville klare mig med en cykkel.
Det jeg tror knallerten skall er til syn, for at få den typegodkendt. At Håndværkeren (igen) tager fejl undre mig ikke. Alle motorkøretøjer skal være forsynet med et speedometer. Dog er dette fra en dato som jeg ikke kan huske, hvorfor en feks. Puch Maxi, veteran mc osv. ikke er incl.

Hvis Håndværkeren mener at det ikke er et lovkrav at der skal være speedometer på et køretøj, så synes jeg han skulle tage speedometerkablet af bilen inden han kører til syn næste gang. Så ser vi hvad der sker!

MVH
Hansi

man kan bare smide cykelcomputer på styret så har du en speedometer på
men de mange gamle puch maxier der er født uden speedometer
det var i mine ungdom der kune kødes uden.!
men for fornøjlsensen skyld.! kune være sjovt at se hvor hurtigt de kørte
var der mange der efter monterede speedometeret på styret eller i lygten
(ekstra udstyr) eller blot cykel speedometer med ruletræk
alla dynamo. hvis de kunne kalibreres til 17 tommer hjul.!
og puch monza (madkasse modellen 1983.) den var leveret med cykelklokke.
kling kling kling. :-)

Nu har Håndværkeren ikke en svedekiste men en mc. og jeg mener stadig at det ikke er et lovkrav at der skal være spedometer på et motordrevet køretøj.

Hvordan havde du også lige forestillet dig at syns manden M/K skulle kontrolere at dit spedometer virker ?

Annonce
Håndværkeren: hvorfor tror du at synsmanden kører en tur i bilen eller på mc. Jeg går ud fra at en "svedekiste" er en bil i din verden?

Læs detailforeskrifter for køretøjer og find ud af hvad der står omkring hastighedsmåler/speedometer. Der skal være eet og det skal virke. At det viser forkert/for meget (hvilket er et krav til producenten) er en anden snak.

Et udklip som Håndværkeren også skal følge:

10.04 Instrumenter

10.04.001 Generelle bestemmelser

(1) Påbudt instrument, der skal kunne aflæses under kørslen, skal være således indrettet og anbragt, at det uden vanskelighed kan aflæses fra førerpladsen.

(2) Påbudt instrument skal være forsynet med belysning, når køretøjets påbudte lygter er tændt. Det gælder dog ikke, når påbudt kørelysautomatik er i funktion. Belysningen eller reflekser herfra må ikke kunne virke generende på føreren.

10.04.002 Hastighedsmåler

(1) Hastighedsmåler (speedometer) skal kunne aflæses under kørslen og skal vise hastigheden i km/h eller m.p.h.

(2) Fartskriver, der opfylder bestemmelserne i pkt. 10.04.001 og 10.04.002 (1), an-ses som hastighedsmåler.

10.04.020 Bil

(1) Bil skal være forsynet med hastighedsmåler.

10.04.030 Motorcykel

(1) Motorcykel skal være forsynet med hastighedsmåler.

10.04.041 Registreringspligtig knallert

(1) Registreringspligtig knallert skal være forsynet med hastighedsmåler.

10.04.042 Ikke-registreringspligtig knallert

(1) Ikke-registreringspligtig knallert skal være forsynet med hastighedsmåler.

Klog, klogere, håndværkeren ?
Hansi
Jeg er overrasket.
Jeg havde også hørt at det ikke var påbudt med speedometer, men den er så aflivet. Har selv tjekket det på færdselsstyrelsend hjemmeside.

og speedometeret skal hellere ikke ødelægge nattesynet. (rødt lys).!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis