Valliant naturgas - ekstern boks

Hejsa,

I det hus vi overtog 1. marts, er der et Valliant vu 182 e. Men synes fyret bruger samme mængde gas nu, hvor temp. er +10-12 grader udenfor, som da vi havde minus grader.

Men jeg synes også altid centralvarme lyser, hver gang jeg er ude og kigge til fyret. Under fyret sidder der en lille boks, som har en tænd/sluk knap med radiator symbol. Desuden kan man indstille en temp. Der står på 50 i dag.

Desuden er der på fyret en drejeskive, som kan indstilles fra 1-9. Den står på 5 - det skulle være fremløbstemperatur. Men har den en funktion, når jeg har den boks under fyret?

Skal jeg ændrer på nogle indstillinger?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det har den, for det er to selvstændige systemer. Den skive du kan stille på sørger for omdrejningerne i cirkulations pumpen. Temperaturen skal helt op på mindst 65 grader ellers ødelægger du fyret efterhånden. Boxen under fyret med et radiator symbol, skal du først lukke af for når du ikke skal have varme i huset længere. Så lukker den af så vandet kun kører rundt i varmvands beholderen.

V.h.  Håndværkeren
Ok, så når det bliver varmt nok, så slukker jeg for den boks, som sidder under fyret. Hvad hedder den?

Men forstår stadig ikke, hvorfor forbruget er det samme nu, hvor det er pænt vejr, som det var i starten af marts, hvor vi stadig havde sne og frost.
Der kan være flere faktorer der spiller ind der, en god isolering får som regel varmeforbruget jævnet mere ud over året, ligger dit hus i læ for eks. Nord og  Østlige vinde der som regel også altid er rigtigt kolde om vinteren. Endelig har du sikkert pausestart på fyret, noget Dong har fikset men som er ganske unødvendigt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis