Gulvvarmeventil

Hej

Opdagede her til morgen at det drypper fra ventilen på gulvvarmen på badeværelset..  Det drypper ikke meget, men en journalist ville nok kunne få det formuleret til at være en stigning på et par millioner procent over en relativt kort tidsperiode. 

Det der bekymrer mig er at selve ventilhuset er meget kompakt - så kan jeg finde en anden der kan være der - den her er jo nok 30-40år gammel.

Allerhelst ville jeg jo have en termostat, men da det er fremløbet er det vist ikke så lige til.

Efter jeg tog billedet skruede jeg lige plasthåndtaget af - det er fuldstændig rustet sammen inde bagved - og det er sket over en kort periode, for den kunne fint reguleres ved juletid hvor jeg skruede op på fremløbstemperaturen på anlægget, og derfor måtte lukke ventilen her lidt for ikke at brænde fødderne på gulvet

Nogen der har ideer til en ny og bedre løsning? (der ikke inkluderer hverken mukkert eller flisemørtel..)

/ Claus

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slet ingen der har input? Den gamle ventil kunne drejes adskillige omgange fra min til maks åbning, men afstanden mellem iskoldt gulv og av for sa... var kun en omgang eller deromkring...

/ Claus

Det ligner en ganske almindelig vinkelløbende ventil tilsvarende en af Danfoss' i byggemål.

se linket her
http://dk.varme.danfoss.com/Product/013G0013.html

Med så'n en kan du i mine øjne gøre eet af to:
Sæt den på og prøv med en termostat med fjernføler monteret lidt væk fra radiatoren eller
køb et 'håndhjul' så får du samme funktion som nu - dvs. at den enten står og 'siver' altid eller er lukket
OK, jeg prøver lige at måle lidt på den og sammenligne med danfoss.

/ Claus

Jep, Danfoss med løs føler. Husk at justere forindstillingen ned, så gulvet ikke går amok. Jeg ville nok klistre føleren direkte på gulvet, så den mærker temperaturen på dette . Ikke 100% optimalt, men i mangel af bedre.....

" Who dares wins" - Eller rettere:  "Who tries learns!"
Aut. Vvs-installatør og kloakmester.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis