metalbåndsav

Jeg overvejer at anskaffe en lille metalbåndsav, afkorter model, hvad skal man bløde, for at få en rimelig kvalitet, skal nok ikke bruges særligt meget, men lejerne er vigtige, så de bli'r ikke en Ferm. Nogen bud, eller nogen, som har en til salg.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
millwaukee.!

de burde holde til lidt af hvært skulle den skulle måske "æde" 100 mm. rør
og rundjern.
Den virker jo ikke som en afkorter, det er jo en håndholdt tingest.

ErikChristensen 
Hvad er budgettet? og hvad skal du skære i?

Alle båndsave til nypris under 10kkr (og sikkert også mere) er jo alle sammen identiske modeller der er produceret i Kina.

Den mindste kinesermodel har en kapacitet på 100x150mm og en 500W motor og sælges under forskellige navne (Powercraft, Ferm, Jet, etc.) i Danmark til omkring 2.000kr (denne 400W model til 1.700kr i Harald Nyborg og 500W modellen til 1.900kr hos PrimusDanmark). Når man kigger på de forskellige producenters modeller, er det meget tydeligt de er ens.

Jeg har søgt en del på folks erfaringer med den lille kinesermodel, og jeg har stort set kun fundet positiv omtale af de små modeller.

En tak op på prisen (denne til 3.000kr hos PrimusDanmark) giver kontrolleret nedsænkning og en lidt mere robust maskine. Den går jeg selv og overvejer meget pt.

Man skal passe lidt på at nogen leverandører tager næsten det dobbelte for den samme model. F.eks. denne Jet model hos Kesa, der er helt identisk med den til 3.000kr hos PrimusDanmark - men hos Kesa koster den bare 6.000kr.

Jeg har også kigget på brugte industrimaskiner, men de bliver rigtig meget dyrere, så hvis du kan klare dig med 100x150mm kapacitet, så synes jeg det er svært at komme uden om kinesermodellerne. Hvis lejer osv. bekymrer dig, er det jo relativt simple modificeringer at foretage på et senere tidspunkt hvis det bliver et problem, men hvis den ikke skal bruges meget, så tror jeg ikke det bliver et problem (jeg har i hvert fald ikke fundet mange der synes det er det).

Jeg fik en Ferm af en engang, fordi klingen løb af hele tiden. Lejerne som skulle optage trækket fra både opspænding af klingen og selve belastningen ved savningen, var af et eller andet billigt plastik. Helt igennem noget skrammel. Kinesere kan også lave i forskellige kvaliteter.

ErikChristensen 
Hej Lynæs
Har du købt sav, ellers prøv at se på www.kamas.dk de har en lille "montør" sav som kan klare op til 100 mm, den er lavet i Taiwan og ikke Kina, kvaliteten af denne er HELT anderledes end når man ser på de små fra Kina, modellen hedder UE100S hvis du ser på deres hjemmeside, og jeg vil tro du kan få den til ca 3500 m/momsemor.

ejsing

Annonce

Har faktisk 2 stående og vil gerne sælge den ene af dem, kan jo alligevel kun kan bruge en ad gangen

Begge er med rigtige lejer og en helt anden kvalitet end Harald Nyborg, ferm osv.

Den ene kan få for den for 2500,- (det er den borgergade snakker om).
Den har kun lige været med til at lave lidt indretning i kassebil så står nærmest som ny og der følger en ny ekstra savklinge med.
+ér:    saver super med 3 indstillinger, autostop, spånopsamler, stille, lynspænder, nem båndstrammer.
-ér:     Ved tynde rør skal man holde lidt igen på den. Spændeanordning er lidt billig lavet og emner skal ha en hvis længde, specielt ved 45gr.

Har osse en Scantool du kan få for 3500,- Den er osse kun meget lidt brugt og står som nærmest ny, der følger 5 nye bånd med.
+ér:     Go kvalitet hele vejen igennem, indbygget frekvensomformer, 1250w motor, meget let, op til 60gr.
-ér:      Motor er noget kraftigere og det kan høres.

denne side har de nogen magen til, den første er den de kalder OPTIMUM S 100 G
Og den anden ligner minder lidt on SCANTOOL 85 V, min er bare større og ik så legetøjs agtig

hej og tak for svar, jeg har købt en brugt lille maskine, som skulle kunne klare mine behov i den retning. Den hedder Kama. Anbefalet af flere, som en lille god maskine
.

ErikChristensen 
Min lillebror har en magen til. Den er helt ok til hobbybrug. Hans har holdt til lidt af hvert igennem mange år nu. Den tror jeg du bliver glad for.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis