læsning af el diagram

Hej med jer.

Der kommer en VVSere og tilslutter min CC 160 om et par dage og skal derfor bestille rør, ledning osv. Jeg kan ikke finde ud af hvilket kabel der skal gå fra min tavle og til min inderdel (Udedelen bliver ikke tilsluttet i denne omgang) Og hvordan det skal sidde til.

Som jeg ser det så skal de 3 faser og nul til inderdelen ikke gå igennem sikringen der medfølger, for sikringen er på 10A og kravet er 25A. Det jeg så ikke forstår er hvordan de 10A er nok til udedelen i ekstremt dårlige forhold kan den jo risikere at bruge 13-16kw (EHP 17 AW)

Der er en tegning af det her på side 17 http://www.bosch-climate.dk/content/language1/downloads/Installationsvejledning_EHP_AW-CC_160.pdf

Kan i fortælle mig hvordan den skal forstås og hvilket kabel jeg skal bruge? Jeg regner med at der skal bruges blød kabel.
Hej med jer. Der kommer en VVSere og tilslutter... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skal gerne medgive dig at det er en utrolig god ide at der er selektivitet i installationen, men det er ikke noget lovkrav - hverken i boliger eller i industrien.
Jeg havde formentlig gjort det samme :-)
.... men det er skrevet bag øret nu, og det kan da lette en del faktisk Men nu du selvfølgelig klar over at jeg så skyder den over på dig, hvis der er en der kommer en med samme påstand om at der skal være selektivitet :o)

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

Når jeg selv støder på den slags påstande plejer jeg altid at udbede mig en reference til noget lovtekst (præcis som for tre indlæg siden) og kan jeg ikke få en brugbar reference ligger jeg sjældent noget i påstanden...

Nu mener jeg naturligvis stadig at man altid bør sigte efter selektiviteten; jeg ville blot påpege at det ikke var et lovkrav.

Men ellers skyder du bare løs :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis