Hul i zinkinddækning ved skorsten

Hej.

Jeg har netop konstateret en revne på 2-3 cm. i min zinkinddækning ved skorstenen. Der løber vand ind i min stue (som jeg heldigvis først lige er begyndt at renovere). Taget er eternit og skorstenen er muret i teglsten. Hullet er ikke i den øverste plade som er fastgjort til selve skorstenen - det er i den plade som er "skubbet" op under denne. Kan man lave sådan noget selv og hvordan?

Hvis ikke hvem skal jeg så have fat i tømrer el. vvs-mand?

På forhånd tak :-)
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej
Det er nu en blikkenslager du skal have fat på

Hvis det er en gammel inddækning, kan de være nødvendig, at udskifte den, gammel mør og tæret zink er ikke nem at lodde ortenlig, og risikoen for at det revner andre steder er stor.

Du kan jo også lukke det med noget Borup tagtæt, eller lignenende, men det er jo lidt noget klamp...

mvh jens

Her er et par billeder
Hvad tror I det vil koste at få det lavet ordentligt af en håndværker?
Nej jeg vil helst ikke til at skifte taget så længe det er tæt - men er da godt klar over at taget ikke holder de næste 20 år :-)
Hvis det bare skal lappes koster det ikke mange basseører. Ny inddækning er en anden sag

 Blikkenslager ved

www.brixgaard.dk

En helt ny skorsteninddækning koster ca. 5-6.000,- incl. moms udført at blikkenslager.
Okay det er pænt pebret for en helt ny inddækning :-/ nu er det jo kun den ene plade det er galt med, men jeg kan godt regne ud det stadig kommer til at koste et par tusinde. Hvordan ser det ud med forsikringen hvis skaden bryder op igen og ødelægger loftet i min nye stue? Det er sgu lidt svært det her.. :-)
Ligner en blyindækning, hvilket kan være noget l... og lodde i.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis