Fugemasse har skadet frostet glas - hvad gør jeg???

Hej

Jeg har fuget et frostet stykke glas ind i et møbel. De steder hvor glasset har været i kontakt med fugemassen (hvid siliconefuge), er glasset nu anderledes - det virker mere gennemsigtigt, som om noget af "frost-effekten" er forsvundet. Jeg har ladet mig fortælle, at det kunne være eddikesyren i fugen, som har gjort det. Jeg har derfor prøvet at vaske hele glasset i eddikesyre, for at det kunne blive ens, men uden held, det er blevet en lille smule mere gennemsigtigt, men ikke noget der rigtig gør en forskel.

Glarmesteren fortalte mig, at det kunne være fugerester i de microskopiske fordybninger i det frostede glas, som får det til at virke mere gennemsigtigt. Jeg har derfor prøvet at skrubbe glasset med svamp og grundrens, men også uden held. Har også prøvet med barberblad.

Er der nogen der ved, hvad det kan skyldes, og hvad jeg kan gøre????
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ved ikke hvorfor fugen har skadet glasset. kan du komme til at matere glasset med sandpapir grov svamp eller lignende? så det kommer til at ligne det resterende.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

din Glarmester har ret, det er silicone rester i "bunden" i de "huller" som skaber den matte overflade ( giver samme effekt hvis du smøre olie/fedt på glasset)
har du prøvet med noget silicone rens ?? man kan få noget som "opløser" siliconen (bruges bla når man vil skifte/rense fuger ud)
du kan få det i vel assorterede byggemarker

MEN HUSK at hvis du får det på dine nye fuger opløses de også, så vær forsigtig

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Hej Seti. Tak for et godt svar. Jeg har kigget på silicone-rens, men det kostede 170,- for en lille tube, og det er et billigt møbel jeg selv har bygget, så ville ikke bruge pengene på det, hvis det ikke virkede alligevel. Men jeg kan evt prøve med at smøre det ind i olie/fedt for at få samme struktur på hele glasset. Har du et forslag til, hvad der kunne være fornuftigt at anvende her?
Hej Greco

phyyy er det så dyrt !!
well at smøre det ind i olie tror jeg ikke holder på "den lange bane", de fleste olier ændre sig over tid... også i lugt !!!

det siges at silicone kan "affedtes" lige som olie og fedt, så jeg ville lige først forsøge med noget cellulosefortyner eller lig

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Annonce
Pu-ha du er lidt på skideren her !! men vi andre er blevet en erfaring riger på din bekostning. jeg har lært kit glasset og sørg for afdækning

Mvh

<p>Peter Madsen</p>
hvad koster et nyt stykke glas?

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis