har du påsat linoleum på bordplade

Hej jeg ville lige høre om der skulle være en herinde som har påført linoleum på en bordplade, og ville så høre hvordan man gør det og hvad resultatet blev, jeg har læst mig frem til at det ikke er det samme som man bruger til gulv
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min gamle har påført det på en bordplade i sit bryggers, præcis hvordan og hvad han har gjort ved jeg dog ikke. Men det ser fint ud og virker fint

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
nu skal du lige først finde ud af hvad det er du tænker på , mange kalder vinyl for nilolem
nilolum er det du ser i mange offentlige bygninger , der er 2 m mredt og svejset samme i siderne med en tråd , og kan ikke bukkes skarpt omkring kanterne
vinyl er noget blødere og fås med mange fors mønstre , det man normalt bruger i private hjem
begge dele er noget sarte til bordplader , vinyl tåler ikke ret meget , hvorimod linoleum kan klare en del , men stadig skal du passe på med skarpe ting og varme gryder olig
begge dele monteres på samme måde , smør gulvlim på pladen med en finlimspartel ( tandspartel )læg linoliumen på og tryk den hårdt fast med en rulle , når den er tør ( 1-2 timer ) kan du skære kanterne til med en krumkniv
mindre buk kan klares med at varme det lidt med en varmepistol
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis