Olie ud af træ?

Hej alle,

Jeg har sat mig for at renovere et gammelt trommesæt, hvor der desværre er nogle store olieskjolder på indersiden af trommerne i træet. Olieskjolderne er kommet, fordi noget olie desværre er løbet ud i træet igennem de metalspændehuse, der sidder på ydersiden af trommerne. Det ser derfor ud som om, at træet på indersiden er blevet tørret over med en våd klud, der hvor spændehusene sidder, hvilket ikke gør noget ved lyden, men bare ikke ser ret godt ud.

Jeg tror, at den olie, der sidder i træet, er noget kædeolie/smørelse af en art, der har været brugt til at oliere de spændingsmekanismer, der sidder inde i spændehuset. Findes der en måde hvorpå jeg kan få olien ud af træet, evt. ved at tørre den væk eller på anden vis fjerne skjolderne - vel at mærke uden at forvolde skade på trommerne? Håber I kan hjælpe. På forhånd tak !

Venlig hilsen
Kian Mejdal
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej kianmejdal
Der var engang en der hælde Øl ud over mit trommesæt men det er en anden historie.
du skal prøve med celulose-fortynder, det har jeg brugt til teak-træsolie med et fint resultat.

Maskinteknikeren

Til hvad nytte er et solur i skyggen?

Hej 54jensen,

Øl udover trommerne er lige til at klare... Det kan jo gå lidt hårdt for sig engang i mellem, når man er ude at spille!?!?

Når det så er sagt, så vil jeg gerne sige mange tak for det gode råd, for det ser nemlig ud til at virke. Der er stadig en lille smule tilbage hist og her, men det er absolut minimalt, så det var lige nøjagtig det, der skulle til. Trommerne står til tørre nu, så måske de lige får en omgang mere senere, men ellers er jeg i hvert fald tilfreds.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis