Bagrude springer af sig selv

Kære Alle

Vi ved simpelthen ikke, hvad der sker med vores bagrude. To gange er bagruden i vores Berlingo pludseligt sprunget. Begge gange er det sket, mens vi har kørt på motorvejen - til stor forskrækkelse for både os og vores børn.

Det virker ikke som om ruden er ramt af noget. Begge gange er ruden sat i af et autoriseret rudeværksted, så der skulle ikke være noget at komme efter her. Det begynder jo efterhånden at blive dyrt, hvad kan vi gøre?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
køb en stivere bil

 

Bilen har aldrig været skadet. Første gang vi skiftede bagruden var det pga. en sten fra en buskrydder. Efter at den oprindelige rude blev skiftet er den sprunget to gange. Er der noget vi kan gøre eller bede værkstedet om at gøre?
Hvilken garanti kan vi forvente fra dem, der sætter en ny rude i? Ruden holdt i omkring 6 mdr.
uld"al" >>snedigt....

Det lyder mere som om ikke ruden er korrekt montered, har du spurgt det pågældende værksted??, det er ikke første gang det er for mange spændinger i en nymonteret rude, hvilket resulterer i knækbrøds-effekt

Mvh
Da ruden er så lodrat i en sådan en balingo. plejer man at afmonter bagklappen ligge den vandret på to bukke og lime ruden i vandret... ladet det hele stå en weekend over  så limen kan hærde med lige meget tryk hele vejen rundt..
Annonce
Hej
Jeg har selv oplevet det samme på en C5 Weekend.
I mit tilfælde skyldtes det at akslen til vinduesviskeren, sad og spændte mod ruden.
Dette var simpelthen fordi værkstedet som monterede ruden, ikke var klar over risikoen for spændinger fra denne. Det er de nu
Ved ikke om akslen sidder i direkte forbindelse med ruden på din Berlingo, men det gør den på C5, så det kan da være en mulighed.
Ja hvis det kun var en gang kunne jeg tro det var fordi ruden havde fået et slag.. så kan de blive skøre..

Men er lidt sjovt at to med franske biler har det problem, min gamle honda fra 87 har altså ingen aksel som trykker på ruden????

Men lyder som om der noget som sidder i spænd, hvordan lukker klappen? passer lukkemekanismer over for hinanden, jeg synes personlig også folk smækker med bil døre som om de har en potens forlængerproblem de prøver og kompensere for derved!!

Men der noget ved den bagklap, evt køb en ved en hugger og skift og se om problemet er væk, ellers er det bilen som ikke er stiv nok
Det er da pussigt at høre ..

Har selv oplevet det selv samme problem , første gang i efteråret 2010 hvor vi troede at der måske var blæst noget stort igennem den , men der var intet andet en glas splinter at finde, og så endnu en gang her i sommerferien på bornholm hvor vi parkeret bilen og da vi så kom tilbage til den 5 min efter var der endnu engang et mystisk lille ovalt hul midt i ruden, og ved nærmer eftersyn var den itu..

jeg håber på at det bare var en fejlmonteret rude og får den skiftet endnu en gang et andet sted,  hvis det så sker igen så udskifter jeg sku skidtet med plexi selv om det bliver mat med tiden...



 Berlingo 1.9d  9/2003 børne container

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis