Fjernbetjening reperation?

Jeg har et zepto tv... og nu er fjernbetjeningen gået i idu :-(
kan man få sådan en repareret et sted?

ved ikke hvad der er galt med den, andet end at tv'et ikke reagerer uden at jeg "slår" LET(med 1-2fingre) gentagende gange på fjernbetjeningen, imens jeg trykker  på tasten.

Bo Th

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at skifte batterier? (Man skal jo spørge...;-)

Ellers har jeg flere gange repareret sådan en tingest. Primært er det fordi den bliver fedtet. (Ved ikke om det er fordi folk ligger med den i hånden og zapper. Men det er en eller anden form for fedt)

Det kan du tørre af, ved at skille din fjernbetjening ad. Men pas på! Du må ikke tørre det sorte pulverlignende stof af, som sidder lige under trykfladerne! Gør du det, er den helt sikkert kaput :-(

Prøv bare, stille og roligt, uden alt for mange rengøringsmidler, at tørre den over med en klud.

Virker det ikke, må du spørge igen.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
:-) ja jeg har prøvet at skifte batterierne, 2 aa'ere. og de sidder så åndsvagt, at man kun kan komme til den ene pol. da det minder lidt om en "hule" man stopper batterierne ind i, kan man kun nå den ene ende.
men jeg prøver lige jeres forslag. og håber det hjælper. for Det er lidt at en kattepine.

er der noget som helst jeg ellers kan gøre i den situation? står med et ok tv men uden fjernbetjening! og kan ikke købe en ny hos det nu lukkede firma. jeg kan jo ikk købe en uni. da jeg ikke har en fjernbetjening at kopiere funktionerne fra.

Bo Th

Jeg fandt en universalbetjening hos expert. Den blev programmeret vha. en computer. Den kunne tage så godt som alle moderne anlæg og fjernsyn, samt de fleste af de gamle.
Mener at prisen lå på omkring de 200- 250,- men så virker den altså også. (Har prøvet en del af de billige, som jeg ikke rigtig kunne få til at du)


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Eller er det vel at finde en lokal der kan tjekke om der er en kold lodning..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Jeg har fixet en del fjernbetjeninger for kunder efterhånden.
Oftest er det skidt og møg der er problemet. men af og til er en elektrisk forbindelse knækket. 90% kan laves igen.
Det sjoveste er næsten når kunden får sin fjernbetjening igen. jeg ultralydsrenser dem i sprit. det fjerner snavs og bakterier. derved bliver fjernbetjeningen som ny igen med undtagelse af det der er slidt på dem. men totalt ren.

Jacob
Hej,

Du kan evt. prøve ham her.. Har brugt ham et par gange super service.

http://koz.dk/default.asp

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Til mit Zepto pantheon A32HD-LCD der er et foto af den her.
http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=9371

Bruger jeg en COM3404 ,som jeg købte her.
www.butik4281.dk/butik/index.php
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis