Dobbeltdør i skydedørs hul.

Hejsa.

Jeg skal til at inddrage havestuen i huset og vil gerne sætte en dobbeltdør i i stedet for den skydedør der er.
Jeg vil imidlertid ikke tage skydedøren ud, men i stedet blot skyde den til side og bygge en gipsvæg omkring den.Så kan man altid fortryde og en sådan dør er jo djævledyr.
Med andre ord skal jeg montere den indenfor rammerne på den eksisterende skydedør, og jeg har således en højde på 196 cm at lege med.
Der er derfor ikke plads til en traditionel karm, men kan jeg ikke klare mig med at anvende skydedørens karm i den ene side og så en 50*100 stolpe i den anden?
Jeg har søgt lidt på dobbeltdøre på google men har svært ved at finde en pris.
Prøvede dba.dk og fandt denne, som er for høj.
http://www.dba.dk/indvendig-doer-do...-65356794/
Hvad ville den ca. stå i som ny, og kan man kappe 8 cm af den uden det bliver grimt?

Med venlig hilsen

Lasse

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
essalj

Jeg ville ikke skære af de to døre du har fundet i dba. det vil aldrig komme til at se godt ud, og du vil ærgre dig over resultatet hver gang du ser på dem.

Ville hellere bruge måske 2000,- mere - - - - så måske 3500 kr. måske lidt mere.

Kender desværre ikke prisen på en dobbelt-dør i dit mål, men forhør dig ved en snedker eller i trælasten, der vil de helt sikkert være dig behjælpelig med at finde en pris til dig.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hejsa..

Jeg er enig i, at du ikke bør skære i en formpresset dør. Jeg går ud fra at du ikke vil have en glasdør? Sådan en kan du få for ca. 2000 kr og vil nok være massiv i bunden, hvorfor du så kan skære et stykke af den!

Du har som sagt ikke plads til en traditionel dør i modul 15x20, men du kan bestille døre i modul 15x19, eller måske endda 15x19,5 (altså som kræver et murhul på 150x1950 cm), hos Swedoor. På Swedoors hjemmeide ligger alle deres brochurere inkl. prislister, og her kan du nemt få et overblik over hvad der kan lade sig gøre.
Hvis du vil forsøge dig med en Swedoor-dør, så plejer Bauhaus at have helt styr på det hele!

- David
Jeg har sendt dig en mail.
Men vil du ha en dør uden glas?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis