Udskift af tandrem

på min Fiat Marea, 1,6 ELX St, car, 1997 inkl. vandpumpe (har klimaanlæg) har min mekaniker estimeret til 4-5 timer. Kan det virkelig tage så lang tid? Hvis ja, er det en rigtig dyr omgang.



kh. hilsen Mr. GDS 0
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved ikke hvordan det er at komme til på sådan en,men på en toyota Carina E 1,6 tager det ca 3 timer herhjemme i garagen.

Der skal for eks et motorophæng af + det løse. Egentlig ikke noget svært men der skal jo skrues og skilles ad,drikkes kaffe og samles igen. Og der er der ikke klimaanlæg og motorrummet i Carina 1,6 er ikke særlig kompakt.

Hvis det er meget kompakt og den ene rem med den anden osv går der hurtigt en time ekstra eller to.

Du kan da prøve og høre et andet værksted,evt autoriseret så du har lidt til sammenligning. Det sker der da ikke noget ved

 Mvh Henrik

Hejsa HrBrian

Min mand og bror er i skrivende stund ved at skifte tandrem på min Fiat Marea 2,0.....de arbejder i blinde mht. hvordan hjulene skal stå og tandremmen skal sidde....kan du hjælpe med de oplysninger??

Mvh
Christina Simonsen

Owned by a spioled rotten olde english bulldog
n

Owned by a spioled rotten olde english bulldog
på en fra 96-03 er den opgivet til ca. 2 timer, for at være sikker må man hellere sige 3. 1,6'eren

Men hvis timelønnen er lav, eller det er et forhåndstilbud, så lægger man mere tid i, just in case, der er noget der skal klares. bolte der knækker, skruer der bliver væk, ting der sidder fast osv.

Men de opgivne tal er ikke altid realistiske skal dog lige siges. Erfaring er mere givende mht. tid. Hvis de ikke er vant til at skifte på marea, så er det en fornuftig tid at sige. Det kan være de klarer det tjep og så giver rabat.

men evt. kør videre til en anden eller prøv autobutler.

- Mvh. Carsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis