Trådløs-bro mellem 2 netværk ved hjælp af routere

Kan man bygge en trådløs-bro mellem 2 netværk ved hjælp af routere?

Jeg har 2 netværk i hver deres bygning som begge er koblet op til en D-link router DIR-825.
Er det muligt at forbinde disse to netværk ved hjælp af de eksisterende routere eller skal jeg ud og købe ekstra udstyr og evt. hvad.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jow det kan du godt via vpn tunnel som jeg lige kan se på spec
normalt vil man vælge at lave en bro dett syntes jeg ikke det ser ud som om disse router

mvh
peter
meget kort fortalt en bro/repiter gantager bare det sinal den for fra den ene router, en vpn er en lukket tunnel, altså en vej direkte mellem router 1 og 2
Er der nogen der kan hjælpe med hvordan jeg sætter en vpn forbindelse op mellem de 2 routere?
Se denne link ( fundet på 5 sek. på Google) :-)http://support.microsoft.com/kb/314076/da

Mvh

<p>Peter Madsen</p>
Hvis du bare vil have en forbindelse mellem to netværk trådløst kan du bruge WDS til at gøre dette. (men det er så med begrænset båndbredde)
Ulempen er at hvis begge netværk bruger samme subnet (altså ikke om de begge bruger 255.255.255.0, men har de samme værdier i de første 3 oktetter i ip adressen) kan du risikere en adressekonflikt medmindre du bruger een dhcp server på hele det store netværk.(ellers skal du dele op så de deler ud i hvert adressesegment - enten med hver sin gateway eller samme gw hvis der er nok båndbredde til at begge net kan komme ud..

vpn kan du lave hvis de begge har en offentlig IP adresse. Det er routerne der laver vpn'en - og også her må de ikke have samme subnet. Det skal selvf. være en understøttet funktion i dine routere.
Det er IKKE understøttet i dine routere..

Du kan købe f.eks zyxel zywall 2+ - eller draytek vigor 2910. De kan lave site to site vpn. (det er nok det mest anbefalede hvis du gerne vil have to seperate net)

Alternativt skal du sætte en RRAS eller ISA server på begge sider af nettet - det er en forholdsvis omstændig løsning.

Jeg laver netværk til daglig, så du kan bare spørge hvis der er noget du er i tvivl om..

/cs

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis