Valg af tandspartel.

Jeg skal til at sætte nogle klinker på net op i mit nye køkken. Det er net af 30x30 cm med ca. 20 rudeformede klinker på, der er 1 cm tykke. Spørgsmålet er bare om jeg skal bruge en 8 mm tandspartel eller en mindre kan gøre det.

Håber på lidt hjælp...
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
en 8 mm er alt for meget,en3 -4mm er nok bedre hvis afhængi af underlaget .en klinke skal være dækket med lim 85% som min.
sæt en op og tag den af igen så kan du se det
Okay. Tak.

En anden lille ting. Noget af væggen som klinkerne skal op på er gipsvæg og derfor vil jeg grunde det først med noget forankringsgrunder. Hvor længe skal det tørre før man putter fliserlim ovenpå. Der står kun på dunken at det er overmalbar efter 6 timer. Er det så det jeg skal gå ud fra ?
Du skal i hvert fald op i en 8 mm. tandspartel som minimum når vi snakker klinker på 30x30 cm. De fleste klinker har et ret kraftigt mønster på bagsiden som tager en del ekstra fliseklæb at fylde op. Tag en flise ned en gang imellem og tjeck om bagsiden er ordenlig dækket.

Ups læste det som om hver klinke var 30x30. Jeg ville vælge en 6 mm tandspartel til det dit projekt.
Skrevet af Carsten Murer på 05 apr 2010 15:02
Du skal i hvert fald op i en 8 mm. tandspartel som minimum når vi snakker klinker på 30x30 cm. De fleste klinker har et ret kraftigt mønster på bagsiden som tager en del ekstra fliseklæb at fylde op. Tag en flise ned en gang imellem og tjeck om bagsiden er ordenlig dækket.


Det er nettene der er 30x30 cm med 30 små ruder på der er 1 cm tykke.
carsten
også når det er 1,5 x 1,5 = 30 på net

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Annonce
Nej. Jeg overså af en eller anden grund det var små fliser på net. Kunne heller ikke forstå nogen ellers ville anbefale en 3-4 mm tandspartel. Men igen min fejl.
Nu lader det jo godt nok til at sagen er afklaret, men så får I da alle lige et bonustip: Da jeg kæmpede med værktøjs- og materialeindkøb til mine fliser, fandt jeg at man både på LIPs og ALFIX' hjemmeside kan finde glimrende forbrugsberegnere. -ALFIX' anbefaler endda også tandspartelbredde (ikke at det ville have hjulpet noget i den her sag)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis