AEG-76665 vaskemaskine

Hej alle!
Jeg har en AEG-vaskemaskine 76665. Når jeg indstiller programvælgeren, sker der ingenting.Der kommer ikke lys i hverken kontrolknapper eller display og heller ikke nogen fejlmelding. Der er strøm frem til kondensatoren øverst til venstre i maskinen, og der er tilsluttet vand (og åbnet for det). Hvad kan jeg (selv ) gøre?

Tontos

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja... alt efter hvor gammel maskinen er, og hvad du vil ofre på en gammel maskine, kan du jo enten starte med at udskifte styremodul, programvælger osv.

Eller ringe efter en autoriseret "fætter" der kan lænse dig for 3-4K i løbet af en formiddag.

Alternativt kan du jo bestille en ny Zanussi, 1600 omdr. til ca. 3 K hos "White-Away".com, som jeg gjorde, da min "luxus-tyske-møg-maskine" til 7K stod totalt af efter godt 4 år.

Zanussi er kåret som den maskine der har færrest fejl, af bladet TÆNK.... så jeg røg på sådan en.

Er selv færdig med de såkaldte "kvalitetsmærker" fra Tyskland...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Ja ja.. Nu er det jo heller ikke værre at få stillet en diagnose ..

Jeg kan se du bor i nordjylland, prøv at ringe til CJ Service.. De har stor erfaring og meget rimelige priser.. Det behøver jo ikke være noget dyrt..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Nej, det er jo kun ca. 450 kr. i timen x 2 og så lige lidt timeløn og reservedele til reparationen. (Erfaringsmæssigt).

Så det kan da max. løbe op i en 30-40 Kr.

Nå, spøg til side... selvfølgelig kan man være heldig, at få tingene til en fornuftig pris.... men, hvad er det næste der går på en gammel maskine?

Mit holdning er stadig, at det er mest fordelagtigt, at købe en fornuftig ny maskine til rimelig pris. Så skulle man være sikret med garanti, reklamationsret osv. i et stykke tid.

Men hver fugl, sin smag.... eller noget i den retning

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hejsa..
det du selv kan gøre er at måle om der kommer den rigtige spændning ud til vaskemaskinen. Hvis du er heldig er det din nul der er brudt, så din styring ikke får 230v...men ofte er det en diode i strømforsygnings printet.. og den er der ingen der vil skifte ;-) men vil sælge et nyt styreprint.. det plejer at ligge i ca. 1000-1500..
En radioteknikker eller radioamatør, kan sikkert hjælpe dig.... hvis du kender en sådan ;-)

Mvh Jan J
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis