Hjælp til fastgørelse af dampspærre (med billeder)

Hej,
Vi har overtaget et hus hvor de tidligere ejere har skiftet taget i 2007 uden samtidig at efterisolere i skråvægge. Jeg har derfor fjernet vægbelædningen og de 50mm gammel isolering der lå i forvejen.

Planen er at jeg vil placere ny isolering på flg måde: 120mm mellem spær, yderligere 95mm mellem påskruede reglar, og til sidst 45mm mellem lægter. Jeg vil så placere en dampspærre mellem de 45mm og 95mm isolering. Yderligere vil jeg lave en lodret skunkvæg, men jeg vil fortsætte isoleringen bagved ned til tagfoden for at lave en varm skunk.

Mit spørgsmål er så hvorledes dampspærren i mit tilfælde fastgøres ved tagfoden? På de vedhæftede billeder ses spær og toppen af ydermur, samt nogle krydsfinerplader som jeg har lagt på gulvstrøerne.

Vil det være tilfredsstillende at fuge dampspærren til krydsfinerpladerne, eller skal jeg have dampspærren fuget til ydermur og spær(og kan det i så fald blive tæt nok)? 
 



Med venlig hilsen
Nikolaj
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil nok ikke være nemt at få den fuget helt tæt til den mur, med mindre overkanten af den pudses op, så jeg ville i stedet fugt klemme det fast så langt ude på krydsfineren som muligt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis