TÆNK JER OM NÅR MASKINER BRUGES

TÆNK JER OM NÅR MASKINER BRUGES

DETTE ER IKKE FOR SARTE SJÆLE

DERFOR KUN SOM LINKS

http://lumberjocks.com/Jarrod_Murphree/blog/14863

http://lumberjocks.com/projects/14130

der er flere, men to burde være nok
selv om det kun dækker en maskintype
så gælder det alle maskiner

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er nogle nasty maskiner man holder sig.
Mine to dummeste (og eneste) tossestreger/uheld.
Er at bruge en borehammer sat til mejsel som hammer (med et hammer hoved på) lade den glide og slå mig selv over fingeren. den slog vel mindst 2 gange med 3J. jeg slog på neglen og huden på blommen faldt af. så det gjorde pænt ondt.
Når ryobi autohammeren kommer til landet køber jeg en.

Så har jeg holdt et emne i hånden og kommet til at bore mig selv i fingeren (bore et hul op på en http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7038&n=30100 ). mini skramme. men jeg fik lige prikket et mini hul i venen. så da blodet efter 23½ time ikke var stoppet tog jeg på skadestuen og fik en balle for ikke at være mødt op med det samme. det kunne ikke sys da såret var for gammelt. det blødte for meget til at det kunne limes. så jeg fik most 2stk 1x1x1cm skumtern ned i såret der fik blodet til at størkne. jeg måtte så fjerne det efter 48 timer.

Jacob
Det mest imponerende er, hver gang, at det går så utrolig stærkt, fra man er hel og fin, til man har den mest modbydelige skade.
Ubevidst leder jeg hver gang desperat efter en eller anden form for reverseknap, så tiden lige kan rulles de få sekunder tilbage, men ak, gjort gerning står ikke til at ændre.
Et splitsekunds uopmærksomhed, og så står man med fingre lidt som det viste.

Selv om mange griner lidt af gamlinger som mig, der roder med alt muligt, så vil jeg hævde, at man med årene opbygger en stor ballast af dyrekøbte erfaringer, så man ikke alt for ofte gentager kvajerier, man foretog i sin spæde ungdom!!
Bl.a. har jeg meget grundigt lært, at man skal være omhyggelig med placering af stiger. En stige må ikke kunne skride!!

Men, egne erfaringer er nu engang de bedste. De kvajerier andre foretager sig, vil helt bestemt ikke ramme mig eller dig!!

Med venlig hilsen
ktm

det værste at tænke på ved det hele
er at de fleste ulykker faktisk sker med enten
helt nye brugere som ikke ved hvad de laver
eller gamle rotter som tror de holder øje med
hvad de gør og hvor de sætter deres fingre

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Kender en gartner/skovmand der løftede op i skjoldet på en plæne klipper. der var startet...
nu mangler han 1½ finger.

det kalder jeg en tanke torsk.

Jacob
Annonce
Ja min egen læge skulle lige fjerne noget under skjoldet, dog var motor
stoppet,han vippede nok så frejdigt plæneklipperen ompå siden (skubbemodel)
 men men men knolden havde ikke taget tændrørshætten af
nu mangler han to fingre og to halve fingre en læge hva´gi´ i.

kendte også engang en der gjorde nøjagtig det samme.
idag mangler han det meste af to fingre og hans storetå sidder som tommeltot

så må man bare håbe han ikke lider af fodsved eller sure tæer

Skrevet af ktm på 05 apr 2010 08:00
Det mest imponerende er, hver gang, at det går så utrolig stærkt, fra man er hel og fin, til man har den mest modbydelige skade.
Ubevidst leder jeg hver gang desperat efter en eller anden form for reverseknap, så tiden lige kan rulles de få sekunder tilbage, men ak, gjort gerning står ikke til at ændre.
Et splitsekunds uopmærksomhed, og så står man med fingre lidt som det viste.

Selv om mange griner lidt af gamlinger som mig, der roder med alt muligt, så vil jeg hævde, at man med årene opbygger en stor ballast af dyrekøbte erfaringer, så man ikke alt for ofte gentager kvajerier, man foretog i sin spæde ungdom!!
Bl.a. har jeg meget grundigt lært, at man skal være omhyggelig med placering af stiger. En stige må ikke kunne skride!!

Men, egne erfaringer er nu engang de bedste. De kvajerier andre foretager sig, vil helt bestemt ikke ramme mig eller dig!!
Hej alle sammen.

Jeg vil gerne tilslutte mig ktm' udsagn, for jeg mener at der ikke er så langt mellem en helt og en klovn eller andre uskønne udtalelser.

Hvis vi tager eksemplet i vores national spil fodbold, kan huske da Danmark blev Europa-mestre, sagde folk at Vi er Europa-mestre da var der ingen skæve og knubbede ord i den forbindelse, men når landsholdet så taber en kamp "falder der meget nemt brænde ned" så er der pludselig forskel på vi og de det siger mig at vi nok er lidt for hurtige i vores udtalelser.

Uheld rammer altid kun  naboen og så er han/hun en dem som nævnes med u-skønne udtalelser, vi glemmer bare at vi også selv er en nabo, der er ikke mange som siger at den som er kommer galt afsted, vel nok var uheldig, der er ingen der laver sådanne uheld/ulykker med vilje tro mig.

Det er mange gange rutinen der gør at vores opmærksom-hed sløves og ikke tænker over det vi er i-gang med, men tænker på alt muligt andet, det er der det bliver farligt

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Øj, ja ting kan gå galt, da jeg arbejde som bilmekker, kom der en gammel mand ind med en oldgammel traktor, som skulle ha skiftet bagdæk, der sad sådan en stor låsering, som skulle slås af, men den sidder i spænd og nu sidder den så fast i loftet på værkstedet, der var fandme tryk på....

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
ja de gamle fælge med springringe skulle man være forsigtig med
havde en makker der glemte det på en scania vabis , det kostede
en brækket arm med et ½ års sygemeldning

arbejdtilsynet de siger at stålbørsten skal være blottet. men man kan lave et løs "låg"
til stålbørsten som kan tages væk fra børsten når man bruger den og sætte
over den efter brug som man ikke river sig i forbi farten af stålbørsten.!

ud fra denne uheld har han holdt emnet over siden af børsten.
mens den køre. men du skal holde emnet i denne del af skiven i mod dig selv
så den trække ned mod gulvet. og ikke mod hovedt.!
men husk bestyttelses midler.:-)
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis