Udsugning på værelse - ideer til konstruktion

Hej alle flittige fritidsfolk!

Jeg vil lave en udsugning til et værelse pga. af tobaksrøg.
Værelset er forholdsvist lille, og derfor vil en lille men kraftig udsugning være på plads.

Jeg havde tænkt mig at holde budgettet lavt, men alle ideer modtages med glæde.

Min egen idé var, at købe en udsugning til badeværelse, et slags fleksibelt tæt rør til påmontering på udsugningen.

Er i nogle kvikke, raske menneske derude, der har nogle eventuel bedre forslag?

Udsugningen skal selvfølgelig være i stand og kraftig nok til at modstå vindtryk udefra.

Tak på forhånd.

/Kristian

det handler ikke om at nå sine grænser, det handler om at bryde dem!

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder da som en fin løsning.

Få boret et hul i væggen, isæt en tørretumblerrist udvendigt og en badeværelsesventilator indvendigt... vupti, så virker det.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det er slet ikke nok.. luftskiftet skal være meget større hvis det skal have en praktisk virkning.. vi har på mit arbejde et kontor hvor der må ryges, der sidder en rimelig kraftig vægventilator (Ø160), men der er ikke nok, hele rummet er gul og stinker.. og så snart døren står åben lugter det overalt..

Du skriver en "billig" løsning, det må være at stoppe med rygningen  men ellers :

Køb en kanal ventilator, placer den i skunk over rum eller loft.. lav en udsugningsventil over den foretrukne rygeplads..

Og husk lige at de skal ligeså meget luft ind som du vil have ud.. ingen ventilatorer kan suge vacum i rummet :-)

Så enten en rist til det fri, diagonalt fra udsugningen, eller rist i døren til rummet, og så håbe der kommer nok luft ind..


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Skrevet af kamb på 05 apr 2010 09:47
Det er slet ikke nok.. luftskiftet skal være meget større hvis det skal have en praktisk virkning.. vi har på mit arbejde et kontor hvor der må ryges, der sidder en rimelig kraftig vægventilator (Ø160), men der er ikke nok, hele rummet er gul og stinker.. og så snart døren står åben lugter det overalt..

Nu kommer det jo nok an på hvor mange mennesker der sidder og pulser løs, ikk´?
Det med at der skal komme frisk luft ind et sted... ja, det er helt rigtigt.

Og som du skrev.... billigste løsning er at stoppe rygningen...  Og det er jo en fantastisk god idé....

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Genialt godt råd Kamb:
Du skriver en "billig" løsning, det må være at stoppe med rygningen
Faktisk er der ligefrem overskud i det regnestykke, har jeg regnet mig frem til!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis du nu holder op med at ryge... i et års tid, så kan du bruge pengene på en rygebar, som på billedet forneden.

Den er godt nok ikke billig, men hvis du laver den selv, så kan der være god økonomi i det.

Og hvis du så alligevel ikke gider begynde at ryge igen, kan du jo sælge den til en der stadig ryger....

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis