Privatejet lastbil.

Davs

Jeg har behov for at vide noget om lastbiler ejet af privatmand.

Jeg kører en del enduro/cross/trial i ind og udland. Jeg ønsker at det skal være så rart som muligt at være afsted. Jeg tænkte mig i første omgang at købe en Maxi kassevogn, men de er jo ganske dyre eller også er jeg ikke rigmand. Så tænkte jeg på at købe en lastbil da de er afgiftsfri.Den vil jeg så bygge om til en fin crossbus, men jeg finder hurtigt ud af at svenskerne har set lyset i lang tid med deres endurosport. Der står nemlig rigtig mange fine mere eller mindre færdigombyggede varevogne/lastbiler i det svenske. 
I min verden kan jeg gå 2 veje sådan groft sagt. 
1: Købe en Maxi varevogn 
   a- er mere moderne
   b- kører længere på literen
   c- har mindre plads(man kan feks ikke ligge på tværs)
   d- må max have 3 personer med
   e- er ikke inde i lovgivningen angående indretning af varerum(går ud fra at det er NO-GO                                 
   f- er dyr i indkøb, men billigere i drift.

2: Købe en lastbil(7.5t)
   a- køre ikke langt på literen
   b- ikke smidig i byen og generelt svær at manøvrere med
   c- jeg må have 9 personer med(hvis den er fra før 97 og vejer over 7.5t)
   d- synes noget oftere
   e- må bygge 50% bo-del(inkl førerhuset) og 50% varerum/mc-værksted)
   f- dyr at reparere

Jeg kunne blive ved, men må hellere komme til spørgsmålene.
1: Kan jeg veje en Maxivarevogn op til en lastbil? Vil jeg få pengene igen?
2: Hvis jeg henter en maxivarevogn i evt Sverige og vejer den op får jeg så mine penge igen?

Jeg hælder lidt til Maxivognen, men er lidt i vildrede rent lovmæssigt. Skriv endelig hvis i har nogle forslag løsninger eller bare spørgsmål.

Mikael
Davs Jeg har behov for at vide noget om lastbiler... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg glæder mig meget til at se, hvad du kommer frem til, så man kan genoplive fortidens drømme om et sådant superkøretøj!

@Hans2tal. Ikke mere snaps i dag.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nej jeg tror jeg vil holde mig langt fra amerikansk.

Smartest ville nok være at finde noget der ofte er brugt og har solgt mange eksemplar. Med tanke på reservedele og lign.

Jeg kunne godt tænke mig sådan en transporter... Den skal dog bruges til en rally bil istedet... kan man få den ind under denne regl også....
Det er jo nok det der er det smukke i sagen her. De(Told og skat)kan ikke vide hvad der står i varerummet, hvilket også er ganske ligegyldigt.
Annonce
Hej. Tak for en super god debat.
Jeg går selv med kraftige tanker om at anskaffe mig en Magirus Deutz med en DOKA(dobbelt kabine). På laddet skal der bygges en kasse som kan huse mig selv, min kone og vores 3 børn igennem 8 måneder fra Danmark til capetown.

Men, så er der jo de sjove danske regler.....hvad gør jeg med indregistreringen? Bilen kan hentes i Tyskland for under 10000euro, og da der ikke er afgift på, så er det vel bare at køre den ned på motorkontoret og få plader på den, men hvad så med indretningen.....Der er jo plads til alle i førerkabinen, men må jeg lave køkken, bad og soveområde i lastrummet såfremt jeg laver et lille værksted til vores offroad motorcykel??

Håber nogen kan hjælpe med et fornuftigt svar.
Rune
Jeg er rimelig sikker på det rigtigste svar kommer fra SKAT....
Altså måske ikke det svar du helst vil høre... Men det der ligger inden for loven...
Når det så er sagt er der jo en del muligheder for at indregistrere... Det kan måske ske på "grænseplader" med de restriktioner det giver. Og skal du "kun" køre sydpå og altså reelt ikke anvende vognen i DK, så kan du nok med fordel indregistrere den i Tyskland... Den kan vel køres hjem ti lombygning på prøve plader og det samme når den skal retur til tyskland.... Og så genregistrere den hernede....

Men igen det er nok kun SKAT der kan give dig de reele sikre svar.

Selve turen og ombygningen må du da rigtig gerne fortælle lidt mere om... og meget gerne med billeder :-)

MVH Njord :-)

MVH Njord

Jeg har en autocamper,der er synet som lastbil.4200kg totalvægt .der skal stort kørekort til

Der må være 6 personer under kørsel.der er et stort rum Ibag til crossmaskine mm.ring 20334483,hvis du er interesseret.så kan jeg sende nogle billeder.


Js
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis