gipsplade - katastrofe - forkert samlet

Har opsat gipsplader i hele kolonihavehuset uden at være opmærksom på 0,4 cm afstand samt affasning i samlingerne på kortkanterne. Og selvfølgelig er pladerne opsat på tværs (vandret)  Pladerne er sat helt tæt med skruer tæt ved kant og uden forsænkning. Hvad gør jeg uden at skulle starte forfra?
Hvad bliver udfaldet mon på sigt (tænker også på temp.udsvingene), hvisjeg fortsætter normal procedure (spartle,papir,spartle, slibe, spartle,slibe...). Hvad vil risikoen for revnedannelse og synlige samlinger blive??
Kan jeg forsøge med gipsspartling  i 1.lag og papirstrimmel og så bare derudaf? I øvrigt er jeg usikker på papirstrimmel vs selvklæbende perforeret strimmel (iflg. Peítersen siger nye regler papir..!). Og skal jeg nu i særdeleshed fuldspartle. Og har katastrofen betydning for hvorvidt jeg skal vælge filt eller væv eller blot male??

Nogen gode råd fra andre der har prøvet at redde den i land

påskehilsen gokke

liva 

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
well du skulle ikke søge ret meget for at finde en tråd som giver dig svaret..... pt var den 4 posts over din

anyway kig her: http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/4/aft/156749/afv/topic
er i loftet, men samme problem og løsning

og så denne her tråd er også fin:
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/afv/topic/aff/4/aft/156356/afpg/1

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Hvor tæt er det skruet fast i underlaget ?

Umiddelbart er den nemme løsning jo at smide et forskudt lag mere på det du allerede har opsat, hvis du så husker at lime samlingerne i dine kortkanter, så får du med garanti heller ikke problemer med revner på kortkanderne.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Vi har skruet med ca 15-17 cm mellemrum men tæt på samlingen. Orker ikke flere plader. Er eneste alternative løsning at skære forsænkning i de fastmonterede plader med hobbykniv og løsne skruerne undervejs. Jeg havde håbet at nogen ville skrive at det ville være ok at bruge selvklæbende papir - spartle mv og så filt til sidst -

liva 

 

Benytter du filt udenpå igen, ville jeg da evt. forsøge mig med at armere henover samlingerne, også bare spartle det over.

Den armering + overliggende filt burde kunne skjule evt. revner som opstår.

1000 tak så vil jeg lukke ned efter 4 timers surfing og en urolig nattesøvn. For det er 2.gang vi sætter de møgplader op - før var der fugtdannelse i den underliggende isolering.
go påske

liva 

 

I lige måde.

Det er kun gipsvægge det behøver du ikke miste nattesøvn over...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også