trailer spørgsmål

Hejsa.

Jeg har en flagstang som jeg gerne vil have tranporteret på en trailer, men er i tvivl om hvor langt den må stikke bagud ud over trailerens længde. Er det en procentmæssig del eller... Synes ikke jeg kan finde nogle steder på nettet hvor det er beskrevet... på forhånd tak for hjælpen

Mvh

Nikolaj A.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du må have den så lang du vil , bare køretøjet er stabilt , dog skal du , hvis det rager mere end 1 m bagud markere det tydeligt med en hvid klud og efter mørkets frembrud med lys
og husk så lige at det er dit ansvar hvis der sker noget , den svinger ret langt ud til siden når du drejer
det står rent faktisk i færdselsloven
at udover mener jeg 15cm i siderne
og udover 1meter foran eller bagud
så skal der afmærkes med klud dog
skal det være med hvid cylinder og lygte
hvis det er erhvervsmæssig befordring

men lad nu være med kun at lade den
stikke bagud sådan en fætter svinger
meget ud til siderne og der skal holdes
exstremt godt udkig så man ikke lige
knalder et par bilruder,vælter et par cykler
undervejs og slår gammel Maren ned ,
har et par unger hængende på pinden
når man når frem for så er du på skideren
men i princippet må vogntoget være
18meter i længden og hvis jeg var dig
ville jeg nok overlade selve transporten
til en med lastvogn det er meget mere sikker
evt. fragtmand hvis det passer på hans rute
med af og pålæds

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Hvor lang er den flagstang?
Du har et større problem, hvis den er 15 meter, end hvis den er 3 meter.
Det har jeg tænkt en del over!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg siger mange tak for hjælpen Glemte vist at sige at flagstangen "kun" er 8 meter lang, så tror godt den kan spændes på så jeg undgar et par af de ting som høvlebænken nævner
og pas på højden over asfalt kuns max 4 meter :--))

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

totallængden må være 18.75, hvor af trailerens længde/last må udgøre max 12 m..

Så en f.eks 15 meter flagpind, må du ikke kører med..
Citat: "totallængden må være 18.75, hvor af trailerens længde/last må udgøre max 12 m"
 
Ovenstående vrøvl er fuldstændigt ramt ved siden af 

Ting må max rage 15 cm ud over siderne før afmærkning og 0,5m ud over for eller bagende.

Et køretøjs TOTALLÆNGDE incl. trailerlast må IKKE overstige 12m for et køretøj med max 3500kg totalvægt (alm personbil)

 Mvh Henrik

Helt ærligt, hvis du har en alm. trailer der er ca 2,2 m lang så har du i bedste fald 5-6m hængende bagud efter din trailer. Det kan man altså ikke mene seriøst, det er rimeligt farligt for at sige det mildt.
Jeg ved ikke om det bare er mig der bliver en lille smule harm når man ser hvad folk de køre med på deres små "have"trailere fra div bygge markeder, samt hvad de får læsset på når de skal på skralden med affald. Mange har ikke helt forstået det der med at spænde deres gods forsvarligt fast, andre fatter ikke at de IKKE kan fylde en trailer med jord og forvente at den ikke er for tung.
Måske en smule offtopic men måtte altså lige ud med det :-)
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis