trailer spørgsmål

Hejsa.

Jeg har en flagstang som jeg gerne vil have tranporteret på en trailer, men er i tvivl om hvor langt den må stikke bagud ud over trailerens længde. Er det en procentmæssig del eller... Synes ikke jeg kan finde nogle steder på nettet hvor det er beskrevet... på forhånd tak for hjælpen

Mvh

Nikolaj A.
Hejsa. Jeg har en flagstang som jeg gerne vil... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Fik for et års tid siden en lille griner.
En fyr i en 4x4 BMW havde stablet brædder på traileren. Lidt for lange, så de lå oppe på rælingen både for og bag. Tilsyneladende havde han ikke tænkt på, at man selv bestemmer accelerationen, men ikke bremsning. Bræddernbe var i hvert fald gået gennem bagruden og var-heldigvis- blevet bremset af bagagegitteret i gulpladebilen. Godt der ikke var et bagsæde med passagerer, for så havde det da udviklet sig helt hovedløst, og jeg havde ikke haft noget at grine ad. Tvært i mod.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af nallerplys på 04 apr 2010 23:24
Citat: "totallængden må være 18.75, hvor af trailerens længde/last må udgøre max 12 m"
 
Ovenstående vrøvl er fuldstændigt ramt ved siden af 

Ting må max rage 15 cm ud over siderne før afmærkning og 0,5m ud over for eller bagende.

Et køretøjs TOTALLÆNGDE incl. trailerlast må IKKE overstige 12m for et køretøj med max 3500kg totalvægt (alm personbil)
Må indrømme, at jeg ikke kan huske reglerne længere for kat B. 
Så undskylder da gerne for mit "vrøvl"  der kun gælder for kat B/E

Men uanset hvad, så kommer det vist at knibe med at kører 8 m flagstang.. Lovligt..

hvor langt skal du med den.. kan 2 mand ikke smide den på nakken og så gå med den, for hvis du skal længer end man kan gå er det jo vanvittig...!du kender ikke en med en varevogn/ladvogn. oppe på taget er den da lidt mindre vild..!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Kom lige til at læse den her, da jeg ville finde ud af om jeg måtte køre med 4,2 meter brædder på min trailer, og jeg ved godt at tråden er gammel..
Men jeg kan ikke nære mig..
Jeg er sikker på at 2stk 18 meter flagstænger i forlængelse af hinanden med et mindre overlap til strips så de hænger sammen er helt okay..
36 meter vogntog + Kia Picanto er ikke så ualmindeligt endda..
🤣🤣🤣
Jeg kører ofte med m lægter m.m. De bliver lagt hen over for og bagende lige midt på. Så kan de gå næsten helt imod bilen, da den ikke nærmer sig trailer ved svingning når det er lige over krogen.
Min trailer er 2,4 m lang og så ca. 0,8 m hen over forende. så er der kun 1m bagud . 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis