Hvor stor en carport?

Hej Alle - jeg er tilbage på Lav-Det-Selv efter 4 års fraværd

Nu skal jeg have bygget en carport. Hvor meget plads skal der være rundt om bilen. Her tænker jeg mest på siderne. Den bliver jo meget stor hvis man skal kunne åbne dørene helt i begge sider.

mvh Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Åh bred og bred, jo hvis du køre rundt i en Hoomer
En af grundene til at en Carport er bred, er ikke bare at du skal kunne komme in og ud af bilen. Når det regner falder det sjældent lige ned vandt.  For ellers kunne du jo nøjes med en der var en halv meter bredere end bilen, og så sørge for at der ikke lige står en stolpe der hvor du skal åbne døren.
Måske du skal have med i tankerne, at det er meget almindeligt, efter nogle år, at man begynder at beklæde sin carport, så den overgår til at blive en garage.
Jeg vil derfor råde dig til, at sætte evt. stolper så langt ude ved kanterne som muligt.
Skal du spare kvadratmeter, er bredde vigtigere end længde, forudsat at bilen kan komme ind i længden!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er jo ikke alle carporte der har sider påmonterede. Så kan du nøjes med en i alm bredde, + et par paraplyer

Men som ktm, sådan lidt halvdårligt skjult, skriver, bør du overveje om ikke du skal lave en lukket garage i stedet?
Nå ja, det skal jeg måske ikke blande mig i, men erfaringsmæssigt, vil det være lækkert med et lukket, opvarmet, rum til at lave bilvedligehold i, om vinteren... kan lige skrive under på at det er forb..... koldt at ligge i en carport og skifte kobling på en gammel FIAT i efteråret...

Har selv en integreret carport i huset.... den måler 4.30m i indvendigt mål.
Så er der plads til begge døre klappet op, og paraplyer... nåh nej......

En dag, når overhøjhedskommandoen, og økonomien tillader det, så bliver der helt sikkert klappet en port og sidedør i.... og så er der varm garage med adgang til mit lille værksted i vente.... åh..de drømme

Billedet herunder er ikke af mit hus, men det ligner meget. Det er sådan en port med sidedør jeg drømmer om


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Er det ikke indskrevet i menneskerettighederne, at en mand har krav på en opvarmet garage??

Med venlig hilsen
ktm

 

Jo... men jeg har også klaget... problemet er, at klagen blev stoppet af Overhøjhedskommandoen....

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

6 meter uden stolper, så er der plads til 2...


MVH Leo

Hvad så med 2 x XJ40?

Med venlig hilsen
ktm

 

Jbr
ja det er sygt at vi skal finde os i at være
proffessiolle perlegrus mekker hele livet med
hammer og mejsel
vi vil også have et ordentlig skab til vores 
balkjoler , høje hæle og små fine juveler
i smykkeskrinet
(læs bil, stationærværktøj, håndværktøj
og ens hobbyting i værkstøjskasserne)
hvornår lær de det at det er lige så uundværlig
som  deres

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis