Træterrasse og reglerne for hævede terrasser

Jeg vil gerne bygge en træterrasse ud fra mit hus. Selve konstruktionen af en træterrasse gør jo at den bliver hævet lidt (10-20 cm) over terræn. På min lille grund (320 kvm) kommer terrassen til at ligge op af skel og dermed kan vi få problemer med den regel der siger: at hævede terrasser ikke må ligge nærmere en 2,5 mtr. fra skel. Mit spørgsmål er: 1) Hvad er definitionen på en hævet terrasse? 2) Findes der nogle muligheder for dispensation? Har nogle af jer erfaringer eller viden om disse bestemmelser? Jever
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En træterrasse der er hævet 10 -20 cm. over jorden kan da ikke kaldes for hævet, den er da bare fri af jordens fugt !
Sådan ser jeg også på det! Men har bare erfaring med, at statlige/kommunale regler ofte er meget ulogiske og stive. Mon ikke hvis man får sine naboers samtykke, at man kan sige at man handlede i god tro hvis det skulle vise sig at reglerne om hævede terrasser også gælder træterrasser bygget efter normale konstuktionsprincipper? Jever
i mit hoved betyder det mere at man har et godt forhold til naboen, end den slags lovsnask..

/cs

Lovsnask skal altid ses fra begge sider af hækken, derfor er der jo så megen ufred i verden
 Hidtil har det været således, at såfremt et opholdsareal ikke hæves mere end 30 cm så er det byggelovsmæssigt ikke et hævet opholdsareal
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis