Vedligeholdelsesfri carport+skur+overdækning

Hej Forum,

Vi har for 2 år siden købt hus og vi har selv istandsat det indvendigt.
Så nu det er blevet forår vil jeg gerne til at prøve kræfter med noget udvendigt...
Jeg har derfor ansøgt og netop modtaget min godkendelse af opførelse af carport, skur og overdækning fra kommunen ...

Jeg har kigget lidt på følgende materialer:
HardiPlank Cembrit
Lindab RainLine
Regnvandsfaskine
TrapezPlade EcoLite
- Stolper ?

Er der nogle af jer som har nogle gode ideer til materialevalg, hvis:
- det ikke skal koste en bondegård
- det så vidt muligt skal være vedligeholdelsesfrit
- det skal være forholdsvis simpelt at opsætte
- tag skal have god lysgennemtrængning
- brædder også skal kunne benyttes til gavl+vindskeder+sternpladder så der dannes helhed med carport+skur+overdækning

På forhånd tak

~maymann
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
BUMP
Skrevet af maymann på 03 apr 2010 22:30
Hej Forum,

Vi har for 2 år siden købt hus og vi har selv istandsat det indvendigt.
Så nu det er blevet forår vil jeg gerne til at prøve kræfter med noget udvendigt...
Jeg har derfor ansøgt og netop modtaget min godkendelse af opførelse af carport, skur og overdækning fra kommunen ...

Jeg har kigget lidt på følgende materialer:
HardiPlank Cembrit
Lindab RainLine
Regnvandsfaskine
TrapezPlade EcoLite
- Stolper ?

Er der nogle af jer som har nogle gode ideer til materialevalg, hvis:
- det ikke skal koste en bondegård
- det så vidt muligt skal være vedligeholdelsesfrit
- det skal være forholdsvis simpelt at opsætte
- tag skal have god lysgennemtrængning
- brædder også skal kunne benyttes til gavl+vindskeder+sternpladder så der dannes helhed med carport+skur+overdækning

På forhånd tak

~maymann


Det er ikke sådan lige til at svare på, idet man ikke ved noget om, hvad det skal korrespondere med.
Men jeg vil til enhver tid vælge at bruge trykimprægneret tømmer, som følge af triste erfaringer med andet træ i udemiljø
Jeg ville vælge thermotagplader, for at undgå kondens.
I stedet for træstern ville jeg vælge disse træplank lignende eternit"brædder/planker" der findes i handelen. Dem kan du også beklæde med, når du nu efterspørge noget vedligholdelsesfrit. Intet er dog helt vedligeholdelsesfrit, idet alt bliver beskidt og befængt med alger osv. hvis ikke man gør noget.
Er det virkelig nødvendigt med faskine?

Med venlig hilsen
ktm

 

Læs lige dette sure opstød som jeg har hugget fra en anden tråd.

Må jeg foreslå at du tænker lidt over hvad carporten egentlig skal kunne.
Så simpelt er det.
Husk på at biler sagtens kan stå ude om natten.
1. Er det fordi du skal bruge et sted til det skrammel der skal køres til genbrugspladsen?
2. Eller er det fordi du nemt kan huske hvor du parkerede bilen sidst?
3. Eller er det fordi alle de andre på vejen har en carport.?

Jeg har f.eks. em carport fordi jeg derved kan gå i tørvejr fra min dør til min bildør - uden at blive våd, når det regner.

Langt de fleste ejere af carporte i dette kongerig ved simpelthen ikke hvorfor de har en carport. Og de fleste carporte pynter hverken bil eller hus.

Dernæst. Tag f.eks. udgangspunkt i dit hus når det gælder materialevalg eller stil eller " harmonisk helhed" Eller lad fantasien udfolde sig. Byg et hundehus i overstørrrelse eller en pergola med plasttag, armeringsnet og masser af klatreplanter, eller en kopi af Von Sprechelsens triumfbue i Paris eller en kopi af Fregatten Jylland - udført i kobber.
Brug fantasien og lad os se lidt mod og mandashjerte og spændende carportbyggeri i de danske villavejes indkørsler.
Hej hpox,

Dvs. din mening er, at bilens levetid ikke forlænges af at stå i tørvejr? Kan du underbygge det argument? Jeg ville hurtigt kunne finde belæg, der støtter at bilens levetid forlænges ved at stå i tørvejr
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis