Dør kontakt til tænding af lys udenfor

Hej havde en tanke om at få monteret en form for dørkontakt på min have låge og porten til indkørslen som så gik videre til en lys styrke måler evt en bevægelses sensor de plejer at have sådan en indbygget.   Tanken var at nå man åbnede havelåge eller port så tænder udendørs belysningen hvis lys sensor tillader det altså hvis det er mørkt nok  . . nogen der ved hvad det kan købes kontakter skal jo kunne tåle alt slags vejr.   ( Og ja det bliver min kammi som er el mand der skal montere det har bare lovet ham selv at skaffe tingene grundet strees han bygger hus
Hej havde en tanke om at få monteret en form for... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af steinaa på 05 apr 2010 01:08
Jamen hvis det ikke må være alt for enkelt så er løsningen vel at sætte en endestopkontakt på havelågen (alternativt en lysbom?); denne skal fortrådes til et relæ med forsinket frafald så lyset ikke slukker i samme sekund lågen lukker. Dette skal igen styres af en lux-måler så lyset kun tænder såfremt det er mørkt.

... men jeg vil nu stadig mene at en sensor placeret og indstillet korrekt kan løfte opgaven uden at hunde, ræve eller fodgængere får lyset til at tænde.

Øhhhhh  Er det ikke lige præcis det vi allerede har guidet ham frem til ??

Endestop - tjek
luxmåler (skumringsrelæ) -  tjek
Forsinket frafald (trappeautomat) - tjek

Men jeg ville sætte alm. pære/halogen op, de besparelsen på lavenergi kontra det ringere lys ikke er ret stor..


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Undskyld - jeg tænkte at efter jeg skrev præcis det samme som Lopus så ville jeg tage chancen og prøve igen... jeg har sågar også gentaget mig selv ved at anbefale sensoren i to indlæg - jeg beklager dybt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis