Klintholm, Møn

Obs obs obs. Nedenstående er meget subjektivt, og meget negativt. Hvis nogen har gode oplevelser med Klintholm, så lad det endelig komme frem herinde.

Vi kom fra Vordingborg, som efter festugen så noget mølædt ud - ligesom os efter 10 dage på vandet

Vi havde nogle timers sejlads bag os - gennem Grønsund , dejlig tur, men vi var lidt trætte.

Så kommer vi til Klintholm, og da vi pendler rundt i havnen, ser vi bare grinende tyskere og danskere i kæmpe sejlbåde, som absolut ikke vil have svinet deres dyre fribord til med en lille, latterlig Albin 25... og så for motor

Vi endte med at sejle ud igen, vi følte os absolut ikke velkomne i vores lille, svenske badekar. Kastede anker udenfor havnen på 2 meter vand og havde en fantastisk aften uden hånlige blikke.

Vi har senere læst på Duelighedsklubbens havnebarometer, at vi bestemt ikke er de første med det indtryk. Havnen lever højt på sin beliggenhed, men hverken havnefogeden eller de sanitære faciliteter er på nogen som helst måde værd at lægge de 130 kroner, en overnatning koster.

Ikke et sted, vi nogensinde kommer igen

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror det er 3 år siden jeg har været i Klintholm, så det kan jo være den har forandret sig, jeg kan huske at den på det tidspunkt var ved at skifte ejere. Klintholm var dengang en privatejet havn på tyske hænder.
Dengang var det en fin havn med gode faciliteter. En fin lille by i tilknytning til og en god, om end noget fladvandet, badestrand.
Også dengang lå der mange store sejlbåde i havnen, de fleste ombord var dog meget venligsindede selv om vi kom sejlende i en gammel Bianca 27.
Klintholm bliver meget brugt, som sidste havn inden Bornholm.
Venlig hilsen Jesper
Vi var i Klintholm havn for et par uger siden for at fiske laks og fik den fineste behandling af havnefogeden man kunne tænke sig. Han er Tysk og er ikke verdensmester i Dansk, men et forsigtigt Gutentag hjalp gevladigt på vores kommunikation med ham:-) Toiletter er vel den standard man får i havnene rundt omkring og købmanden der ligger nede ved havnen er rigtig hjælpsom med både fryseplads og meget fleksible åbningstider når der kommer et stort rykind af trollingfiskere.
Har lige læst på sejlnet.dk, at den tyskejede del af havnen er gået konkurs. Så bliver det jo spændende at se, om den kommer på danske, kommunale hænder igen.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Trist historie, men jeg vil da håbe at de finder en løsning.
Dansk Folkeferie var vel også en mulighed.
Venlig hilsen Jesper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis