plæne klipper b&s kan ikke starte

jeg har en plæneklipper der ikke kan starte den er kun et år gammel og det er en 6 hk der kommer benzin til tændrøret og den gnister så kan ikke forstå det er der nogle der kan hjælpe mig
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er den gamle benzin fra sidste år, så kan du godt opgive at få liv i dyret. Har du renset luftfilteret også ? Et nyt tændrør kan også gøre underværker selvom der jo er gnist på det gamle. Husk at tænrøret ikke må være vådt af benzin så virker det heller ikke.

V.h.  Håndværkeren
Vær opmærksom på, om der er alt for meget olie på motoren. Så er det nemlig ikke olie alt sammen men en trist blanding af olie og benzin, der pga fejl på svømmerventilen er løbet ind i motoren og nu også drukner motoren.
Er der en masse benzin i olien og karburiden svømmer over, får aldrig startet motoren, og tændrøret er hel vådt af benzin.
Våd tændrør = ingen start, som Håndværkeren påpeger.

Med venlig hilsen
ktm

 

tak for hjælpen vil prøve at se om der er for meget olie på hvis der er hvordan for jeg svømmer ventilen til at virke igen det passer godt nok at tændrøret er helt våd og det er helt ny håber i kan hjælpe mig igen

Jeg tror den gode ktm roder lidt rundt i de forskellige kabunade typer der er på B&S motorer. På traktorene er der ganske rigtigt et svømmerhus på kabunaden. Men på en almindelig plæneklipper sidder kabunaden direkte oven på benzintanken, så der er ingen flyder der.

Der sidder en lille gummibælg du skal trykke ind når motoren er kold, med denne pumper du benzin op i kabunaden. Der står som regel hvor mange gange du skal trykke på den når den er kold, så skal du slå chokeren helt til og give fuld rulle på gassen. Så skulle motoren meget gerne starte ved max. tre ryk ! Gør den ikke det og du fortsat river den af på startsnoren vil tændrøret få sig en svømmetur. Glem så plæneklipperen for en bajers tid, altså ind i skyggen og knap en enkelt op, der må samtidig ryges fises og spises syrlige drops
Efter en go pause hvor du har beskæftiget dig positivt, prøver du igen med maskineriet, denne gang undlader du at pumpe benzin op i kabunaden giver den kun halv choker men fuld rulle, nu skulle den gerne springe vellystent igang.
Gør den ikke det så må du ind i skyggen og filosoferer over en enkelt kølig ! Er det her værd at bruge tid på Hmm  Hmm  måske du skulle se om du kunne bytte det der maskemekaniske "vidunder" for en Ged.

Og da jeg havde startproblemer blev jeg overrasket over, hvor hårdt man egentlig skal trykke på gummibolden, for at den pumper en god stråle. Det ses hvis man pumper med demonteret luftfilter, så man kan kigge ned i karbonaden.
Annonce
giv den lidt diselstart i luftfilteret ( kun en lille smule ) , så er du næsten sikker på at den starter , kan være at det skal gentages et par gange , men så er den kommet igang efter at have stået stille i længere tid og er nemmere at starte rigtigt efterfølgende
så har jeg fået svinet til at virke det var sving hjulet der havde rykket sig fordi den split der holdte den var gået i stykker så den startede når stemplet var nede men tak for hjælpen
Nu har du fundet fejlen, men et skud lightergas i indsugningen kickstarter sådan en der har stået en vinter..

Gammel benzin kan laves ny med en dl frisk benzin i..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis