plæne klipper b&s kan ikke starte mvn82 0 7182 02-04-2010 22:42 jeg har en plæneklipper der ikke kan starte den er kun et år gammel og det er en 6 hk der kommer benzin til tændrøret og den gnister så kan ikke forstå det er der nogle der kan hjælpe mig 8 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Håndværkeren 20251 03-04-2010 12:17 Hvis det er den gamle benzin fra sidste år, så kan du godt opgive at få liv i dyret. Har du renset luftfilteret også ? Et nyt tændrør kan også gøre underværker selvom der jo er gnist på det gamle. Husk at tænrøret ikke må være vådt af benzin så virker det heller ikke.V.h. Håndværkeren
ktm 8945 4540 03-04-2010 18:49 Vær opmærksom på, om der er alt for meget olie på motoren. Så er det nemlig ikke olie alt sammen men en trist blanding af olie og benzin, der pga fejl på svømmerventilen er løbet ind i motoren og nu også drukner motoren. Er der en masse benzin i olien og karburiden svømmer over, får aldrig startet motoren, og tændrøret er hel vådt af benzin. Våd tændrør = ingen start, som Håndværkeren påpeger. Med venlig hilsen ktm LDS Tip Automatisk tip Altid lave priser hos Harald Nyborg! Se ugens bedste tilbud her
mvn82 Trådstarter 0 7182 07-04-2010 19:19 tak for hjælpen vil prøve at se om der er for meget olie på hvis der er hvordan for jeg svømmer ventilen til at virke igen det passer godt nok at tændrøret er helt våd og det er helt ny håber i kan hjælpe mig igen
Håndværkeren 20251 07-04-2010 19:57 Jeg tror den gode ktm roder lidt rundt i de forskellige kabunade typer der er på B&S motorer. På traktorene er der ganske rigtigt et svømmerhus på kabunaden. Men på en almindelig plæneklipper sidder kabunaden direkte oven på benzintanken, så der er ingen flyder der. Der sidder en lille gummibælg du skal trykke ind når motoren er kold, med denne pumper du benzin op i kabunaden. Der står som regel hvor mange gange du skal trykke på den når den er kold, så skal du slå chokeren helt til og give fuld rulle på gassen. Så skulle motoren meget gerne starte ved max. tre ryk ! Gør den ikke det og du fortsat river den af på startsnoren vil tændrøret få sig en svømmetur. Glem så plæneklipperen for en bajers tid, altså ind i skyggen og knap en enkelt op, der må samtidig ryges fises og spises syrlige drops Efter en go pause hvor du har beskæftiget dig positivt, prøver du igen med maskineriet, denne gang undlader du at pumpe benzin op i kabunaden giver den kun halv choker men fuld rulle, nu skulle den gerne springe vellystent igang.Gør den ikke det så må du ind i skyggen og filosoferer over en enkelt kølig ! Er det her værd at bruge tid på Hmm Hmm måske du skulle se om du kunne bytte det der maskemekaniske "vidunder" for en Ged.
vile 941 2650 07-04-2010 21:59 Og da jeg havde startproblemer blev jeg overrasket over, hvor hårdt man egentlig skal trykke på gummibolden, for at den pumper en god stråle. Det ses hvis man pumper med demonteret luftfilter, så man kan kigge ned i karbonaden. LDS Tip Automatisk tip Altid lave priser hos Harald Nyborg! Se ugens bedste tilbud her Annonce
bredker 2536 9760 07-04-2010 22:36 giv den lidt diselstart i luftfilteret ( kun en lille smule ) , så er du næsten sikker på at den starter , kan være at det skal gentages et par gange , men så er den kommet igang efter at have stået stille i længere tid og er nemmere at starte rigtigt efterfølgende
mvn82 Trådstarter 0 7182 08-04-2010 16:43 så har jeg fået svinet til at virke det var sving hjulet der havde rykket sig fordi den split der holdte den var gået i stykker så den startede når stemplet var nede men tak for hjælpen
grandoldman 5247 5700 10-04-2010 00:17 Nu har du fundet fejlen, men et skud lightergas i indsugningen kickstarter sådan en der har stået en vinter.. Gammel benzin kan laves ny med en dl frisk benzin i.. Gå efter bolden - ikke manden.Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012 Svendborg