Laminatgulv ovenpå trægulv til kontorstolen

Hejsa,

Jeg tror det var herinde jeg stødte på et svar ang. underlag til kontorstole at man kunne lægge en gang laminatgulv hen over sit fine trægulv for at beskytte det mod slid fra kontorstolen.

Jeg har et kontor med en bordplade i den ene ende af rummet i hele rummets bredde (276cm) og vil gerne kunne køre på min kontorstol langs bordpladen og gerne lidt væk fra bordpladen for at kunne nå diverse arbejdsredskaber på reolerne bag mig, derfor duer de små 100x120cm plastplader ikke. En plexiglasplade vil koste mindst 1500kr efter hvad jeg kunne finde på nettet.

Derfor kiggede jeg efter laminatgulv og fandt både meget billige gulve, men specielt et helt hvid gulv fra IKEA fangede min interesse da man med dette let kan skelne mellem vores "fine" larkerede ask plankegulv og derved undgå at køre ud over kanten.

Er der nogen der har erfaringer med denne type underlag til kontorstolen?
Hvad skal man lægge mellem de to gulve? Jeg vil jo gerne holde kanten så lille som muligt, så ville noget brunt afdækningspapir være nok?

Kontoret er ca. 12kvm og det nuværende gulv ville let kunne afmonteres så man kunne jo også gå hele vejen og gemme det fine gulv væk og lægge laminat på det hele i stedet - og altså gemme det fine gulv til hvis/når rummet skal bruges til noget andet - denne løsning bryder min kæreste sig dog ikke om.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har faktisk prøve det, og det duer bare ikke. Min løsning er et stykke vinylgulvbelægning, så støjer det heller ikke så meget når man futter rundt på stolen

V.h.  Håndværkeren
Nok et spørgsmål om hvilken tykkelse du køber den i
Jeg kender intet til vinyl, jeg ved ikke engang hvordan det ser ud...
Skrevet af Futterama på 03 apr 2010 17:52
Jeg kender intet til vinyl, jeg ved ikke engang hvordan det ser ud...
Så smut du ned til din lokale tæppe forhandler og lær det

Annonce
Hejsa..

Nej, jeg vil heller ikke anbefale løsningen med laminatgulvet.
Der er flere problemer med denne løsning, men et af de centrale ting er, at laminatgulve næsten bliver lige så let ridsede og grimme ved brug af kontorstole, som et trægulv gør. Medmindre du indvesterer i et mærke som f.eks. Alloc (som koster 250,- pr. m2)!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis