Ærøskøbing Havn.

Vi skal lige af med det sure først:

Penge, penge, penge... Man betaler sine havnepenge... men skal man have strøm, koster det ekstra, fair nok. Skal man have ferskvand, igen op med pungen, skal man på internettet, igen penge, bad og toilet er fine, når først man har købt et adgangskort til 30 kroner... vi følte os ret flåede den ene nat, vi var der.

Og så det gode. Havnen er rigtig god, med masser af ekstrra pladser til gæstesejlere (modsat vores egen Ishøj, hvor man må kigge efter grønne kilte på fastliggernes)

Der ligger en stor Netto lige ned til kaj-kanten, og bevæger man sig op i selve byen, er det lige som at træde direkte ind i kulisserne til en Morten Korch film, der er skæve bindingsværkshuse og stokroser så langt øjet rækker.

Fra havnen er der den mest fantastiske udsigt til en landtange med nogle fredede badehuse.

Kommer vi igen? Ja, når vi har sparet op til ferskvandet

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det var dog en mellemfornøjelig anmeldelse. nå for lige at tage
lidt af det sure selv om det ikke gør det billigere vandet her på vores
dejlige ø grunden til at vandet er så dyrt på øen er godt nok politisk
bestemt men er udmundet fra at der er ikke ret meget vand herovre
og derfor ønsker man at begrænse forbruget ved hjælp af høje
priser på det sådan så hvis du sløser med det så kst det kassen
og der til kommer der en meget høj aflednings afgift

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Jamen det er også fint nok, at der er en grund til det.

Men når man kommer som turist, fra søsiden, og ikke kender grunden, så føler man virkelig, man bliver flået, og at alt drejer sig om at hive så mange penge ud af sejlerne, som muligt.

Vi kan kun bringe vores (sikkert farvede) indtryk videre. Men jeg synes også, vi kalder skidt for skidt og godt for godt. For der er ingen tvivl om, at hvis vi kommer til området igen, vil vi ikke tøve med at sejle til Ærøskobing, nu ved vi så bare, at vi skal have den mellemstore pengepung frem.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

jamen det var også kuns fordi jeg lige så navnet ærøskøbing
bor selv i Marstal
og jeg kender ikke priserne rundt omkring i landet på hverken
havnepenge eller de andre ting så det kan jeg ikke sammenligne
men generelt syntes jeg dagligdags ting er dyrt herovre
så kan huspriserne være nok så billige

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

- og det er jo så endda billigt...

Vi tjekkede lige Vejrø, som ligger yderst i Smålandshavet. Det er en privatejet ø, og de har brugt en formue på at sætte havnen i stand og lave en taverne tæt på havnen.

Men en overnatning koster så også lige 250 bananer...

Puha, vi kan ligge for anker rigtig mange nætter til den pris - selv hvis vi bestiller pizzaer bragt ud fra Kalvehave

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Sådan helt generelt er prisen 80 - 110 kroner for en båd som vores (25 fod) og så måske lige en tier oveni for strøm.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis