Valg af kap og gerringsav? :)

Hej...

Har prøvet søge funktionen her på forummet og læst de forskellige indlæg omkring det... og kan se der er mange der er vilde med dewal 707...
Men nu er min kun til hobby brug og lidt gør det selv, plankeværk og nogle tæglægter...
Har netop modtaget det nye nummer af Gør Det Selv hvor der er en test med netop kap og gerringssave...

Har set Bauhaus har den grønne Bosch PCM 8S incl. understel 2200,- (og den får 5 ud af 6 i GDS)

Men så lige XL også har en Bosch men dog den blå prof. model, GCM 8S incl. understel til 2900,- incl understel.

Men er det ikke et godt tilbud det bauhaus har? og nu tænker jeg på mit forbrug af den...

Mvh
Dan

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
og studsede så lige over at HN har PCM 10 til 1800... men den har jeg ikke kunne læse noget om?
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4977&n=20100

Men det er dog uden understel, men det understel er måske heller ik så meget bevendt? det os den der følger med i bauhaus kataloget kan jeg se

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

Vi har både Dewalt, Bosch og Festool kap og geringssav, og må desværre sige at Bosch helt klart er den mest skrabede vi har.

Dewalt er altså klasser bedre en Bosch saven, og Festool er selvfølgelig væsentligt bedre end begge med også en helt anden prisklasse.
Ja men i bruger den jo også hverdag... Men nu er det til mit behov, til lidt plankeværk og nogle taglægter og for at den er rar at have i garagen, hvis nu

Lige en anden ting Koluda, nu har jeg læst en del emner og kan se du er meget aktiv i tag-debatterne... leverer du også tag eller hvordan, kunne jo være du havde nogle billige forbindelse? for vi har fået indhentet en pris på nyt tag til vores hus i sortædelnoberet tegl incl. 2 velux vinduere fra Stark. og du kan evt. komme med indput til det med hensyn til pris og materialevalg?

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

Ja, men hvis prisforkellen mellem Dewalt og Bosch ikke er voldsom stor, så kan man lige så godt tage den fra Dewalt...

Det kan jeg sagtens ja, bare send mig en mail eller PB...
Lige et offtopic, men et billede til kolunda, da jeg desværre ikke kunne sende den over mail systemmet herinde


Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

Annonce
Det er da lige til at gå til sådan en tag....

Ikke meget kompliceret i det, som jeg skrev i PBén til dig, har jeg dog nogle forslag til dig vedr. dine valg af materialer, det kan vi lige tage senere....

Men det vil også klæde huset med et nyt tag, selvom det da ikke ser så slemt ud på billedet der.
Skrevet af Koludabyg på 02 apr 2010 22:36
Det er da lige til at gå til sådan en tag....

Ikke meget kompliceret i det, som jeg skrev i PBén til dig, har jeg dog nogle forslag til dig vedr. dine valg af materialer, det kan vi lige tage senere....

Men det vil også klæde huset med et nyt tag, selvom det da ikke ser så slemt ud på billedet der.

Ka du så ikke også fikse rækværket når du nu er igang.

Snup den dewalt.

Jacob
Jacob -> Er det vores nye hvide rækværk du hentyder til? GRR!!!! ej haha, det kunne måske tænkes at det var her kap og gerrings saven kom ind i billedet Havde tænkt på nogle bræder "på klink" i en mørk træ farve... lidt ala valnød farve eller hva den hedder...

Koluda -> Tak for snakken, det gjorde mig da da en del klogere... prøver lige tage nogle mål og billedere i morgen...

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

Nu kan jeg se at Davidsens tømrehandel har den grønne Bosch PCM 8S til 2000,- incl. understel og Baushaus har den som skrevet til de 2200,- og de giver 12% prisgaranti på det.
Ergo vil de skulle sælge den for 1760.... det synes jeg lyder ganske billigt til mit hobby forbrug?

Men noget undre mig er Bosch PCM 10 ikke bedre end PCM 8 S eller tager jeg fejl? kan ikke rigtigt google det. for HN har PCM til 1800,- ?

Nogle indvendinger?

Mvh
Dan

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

linding
pcm 10 er ikke nødvendigvis bedre
men den har en større klinge end pcm 8
og er vel stort set identiske
og hvis du skal arbejde meget med 4x4 tømmer
så overvej en 12" da den kan gå igennem på en gang
uden at vende træet

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis