Lohals Havn

Lohals ligger som den nordligste havn på 'indersiden' af Langeland, næsten lige over for Lundeborg.

Det er en udmærket havn. Når man sejler ind, møder man først en masse lystbådebroer, hvor man kan være heldig at finde en plads, længst inde ligger fiskerihavnen, hvor vi kun har været til fods, men den virker hyggeligere end lystbådehavnen.

Lystbådehavnen er nu fin nok, intet dramatisk ved den, bad og toilet er gennemsnitlige, pæne og rene.

Indkøb foregår oppe i byen, i fornuftig gå-afstand fra havnen, uden at være prangende.

Bestemt en dejlig havn, som vi gerne lægger ind i en anden gang, hvis vores vej går forbi, men ikke noget, vi vil ændre kurs for.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Første gang jeg besøgte Lohals havn var da jeg skulle styre en spedbåd fra Svendborg til København for en underlig Fætter, der bare sad i kahytten og skreg "pas kursen" lige så snart jeg bare var 1 grad ude af kurs. Jeg måtte ikke give den noget at leve af så den slingrede ganske meget.
Men dengang var der ikke lystbådehavn, og det jeg bla. mindes var at Lokummet bestod at et skur der var bygget ud over molen, det trak vældigt i røven og man kunne ikke lade sit vand der hvis vinden stod på, for så fik man det lige i hovedet igen. Jeg var 15 år.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis