ny motorsav

hvilken motorsav ville i købe vis i skulle ud og have en ny.
har lidt kik på 2 forskellige:

jonsered cs 2245 s

eller

STIHL MS 391

men hvad ville i vælge.

 Vestfyns betonboring

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville nok gå efter Jonsered har kun hørt godt om dem

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Det er et spørgsmål om religion.
Jonsered og husqvarna er næsten samme maskine.

men med de to specifikke maskiner helt klart Stihl da den har 20ccm og 1KW mere effekt at gøre godt med. den vejer så 800g mere før tankning og sværd.

En stihl er lidt mere rå og åndsvagt skruet sammen end en jonsered eller husqvarna efter min mening.
De representerer ret godt hvor de kommer fra. USA og Sverige.

Jacob
Jacob ikke for noget, men Stihl er faktisk tysk

Men det svarre til at bede om at bede os om at vælge mellem volvo/saab og mercedes/bmw/audi/vw

Så der er mange meninger

Tag ud og se og føl dem, og når du har haft begge save i hænderne ved du også hvilken du vil have

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

så en tysker til enhver tid...
Jeg syntes dog stadig en stihl er skruet mærkligt sammen. men tager man og sammenligner de to save uden at have dem i hænderne kan jeg kun se at stihl er kraftmæssigt overlegen.

Jacob
Annonce
De to save du nævner kan ikke rigtigt sammenlignes. De er alt for forskellige i størrelse og dermed velegnede til noget helt forskelligt.

Hvis du vil sammenligne Stihl og Jonsered så skal modellerne først være sammenlignelige:

For eksempel: Stihl 391 / Jonsered 2159 eller Stihl 250 / Jonsered 2245 s

Stihl 391 er en topmoderne model med den nyeste motorteknologi (2-mix) der giver en meget renere udstødning, Jonsered 2159 er en generation ældre med en traditionel 2-takts motor.

Jonsered 2245 s er en topmoderne sav med samme nye motorteknilogi som 2-mix hos Jonsered hedder det bare Clean Power og Stihl 250 er med den lidt ældre traditionelle 2-takts motor.

Om du skal vælge 45ccm eller 60 ccm afhænger af hvad du skal bruge saven til.
Om du vil vælge Sthl eller Jonsered afhænger efter min mening af om du har brug for en stor sav eller en lille.
Har du brug for en lille så vælg Jonsered. Har du brug for en stor sav så vælg Stihl.


 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

Jeg har en farm boss som jeg synes er en utrolig robust sav.. gode kræfter. Jeg ville ike vælge en husqvarna..
Og min gamle har altid synes godt om jonsered. Men mange profer bruger da stihl i dk synes jeg?
Skrevet af bliktuden på 18 apr 2010 11:12
Jeg har en farm boss som jeg synes er en utrolig robust sav.. gode kræfter. Jeg ville ike vælge en husqvarna..
Og min gamle har altid synes godt om jonsered. Men mange profer bruger da stihl i dk synes jeg?


Hvorfor vil du ikke vælge Husqavarna? Det er jo samme sav som Jonsered, bort set fra at Jonsered er lavet om mandagen...

Jeg tror ikke man som menig mand kan marke den helt store forskel. Da jeg selv skulle ha ny sav for et par år siden var jeg ude og kigge de tre "store" mærker. Det er jo i store træk det samme man får. Mit valg faldt på Husqvarna, da det var den jeg syntes lå bedst til i hånden hos mig. Husqvarna og jonsered har også lidt flere detaljer end Stihl.

 Men jeg syntes man skal ud og ha saven i hånden og mærke hvilken man syntes bedst om. Der er forskel på vinkelen på håndtaget, så det gælder om at finde det man syntes bedst om

Hej hej
hva med en Sachs Dolmer 111 det køre jeg selv med og det køre bare har haft den i 4 år og den har aldrig fejlet noget
mere for måske af gøre dig mere i tvivl om hvad du skal vælge
har fået købt en sav nu. det blev en STIHL MS 391
en rigtig god sav synes jeg.

 Vestfyns betonboring

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis