ny motorsav

hvilken motorsav ville i købe vis i skulle ud og have en ny.
har lidt kik på 2 forskellige:

jonsered cs 2245 s

eller

STIHL MS 391

men hvad ville i vælge.

 Vestfyns betonboring

hvilken motorsav ville i købe vis i skulle ud og... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Møllersværksted på 19 apr 2010 19:54
Husqvarna...

De er ikke til at slå ihjel....



Så simpelt er det ikke. Både Stihl, Jonsered og Husqvarna laver professionelle save. De laver også allesammen halv professionelle save (somme tider kaldet "Farmersave") og hobbysave.

Prøv at kigge i deres kartaloger. De inddeler selv savene i disse katagorier. Måske kalder de det save til villaejeren, landskabsforvalteren og skovbrugeren eller noget andet, men det er en klar opdeling i pris OG KVALITETSklasser.

En hobby Husqvarna er klart underlegen i forhold til en professionel Stihl og omvendt.

Vil man sammenligne sav er det nødvendigt at man sammenligner inden for samme sørrelse og indenfor samme kvalitetsklasse ellers er sammenligningen lige som at sammenligne æbler med pærer.

Der er gode Husqvarna save og der er Husqvarna save som jeg ikke ville bruge selv om jeg fik dem foræret!
Det samme gælder forøvrigt for alle mærker!!!!!!!!!!!!!

Jeg har 9 Husqvarna save, 2 Makita save, 2 Zenoah save og 1 Stihl sav og den næste sav jeg køber bliver sandsynligvis en Stihl sav fordi de har de bedste bud i den størrelse som jeg næste gang køber en sav i!


 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

tak Neils for dit rigtig gode indlæg det kan man da forstå

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Skrevet af Møllersværksted på 19 apr 2010 20:48
Husqvarna..

De er ikke til at slå ihjel... (Køber kun skovbrugsmaskiner som du siger)


Så skal du ikke skrive: "Husqvarna - De er ikke til at slå ihjel"

Du er nødt til at skrive: Husqvarna XP - De er ikke til at slå ihjel"

En 235 ville ikke holde 14 dage hos mig, den er efter min mening ikke pengene værd!
- selv om det er en Husqvarna.

 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

Hvad er den store forskel på en XP og en mellemklasse sav som min en 353 ? jeg syntes det ser ud til at den deler motor med en xp model.

Jacob
353 deler karosseri med 346xp, men ikke motor.

Det svarer lidt til at købe bil du kan får den samme bil med med forskellige motorvarianter, f.eks. 1,3 / 1,6 / 2,0. Det er samme karosseri, samme sikkerhed, samme sæder samme bagagerumsrumfang. Meen det er ikke samme produkt.

Det er det samme med savene, 353 er en letter neddroslet variant af 346. De har samme karoseri, samme sikkerhed, samme ergonomi, samme vægt (5,1 kg).
De har ikke samme styrke, samme pris eller samme forventede levetid.

353 = 3,3 Hk (0,65Hk/kg) / 4.795,-
346xp = 3,7 Hk (0,73Hk/kg) / 6.945,-

353 tilhører næstbedste katagori af Husqvarna save, det er super gode save til dem der ikke bruger dem hver dag og det rigtige valg til brændesankeren der skal hente træ til brændefyret og til anlægsgartneren der saver lejlighedsvis, men ikke til skovarbejderen.

 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis