fjerne nogle klinker på væg

Hejsa,
Jeg har skiftet vindue i mit køkken og i den process var vi nød til at nedtage den yderste række fliser på indervæggen.
Dette var vi ikke helt heldige med så flere af fliserne langs kanten er gået i stykker.
Da vi på lang sigt ønsker at total renovere det indvendige i dette rum ønsker jeg at finde en pæn lappe løsning til at gøre det pænt igen.

Kan man skære fliser der er sat op ?
hvis jeg kan komme frem til at få en lige kant kan der laves en lille plade som kan gøres pæn i det område.
Håber på et par gode svar

Mvh

Bo P.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja med en lille vinkelsliber med tilhørende diamantklinge til fliser, MEN det støver så meget mere end du kan forestille dig, - det kan nærmest ikke beskrives. Du vil have støv overalt i skabe, på vægge og rummene ved siden af selv om dørene er lukket. Om en rigtig kraftig støvsuger kan løse det, ved jeg ikke, men jeg tvivler.

Har du ikke mulighed for at lade inddækningen være lidt breder, og uden på fliserne ??
Ellers må du håbe en af profferne kommer forbi med en løsning, som vi garanteret er mange andre, som også gerne vil kende.
Du kan med en multicutter få en klinge der kan skrære i fuger. Så kan du skære hele vejen ned i den nærmeste lodrette fuge.
Når det er gjort kan du banke fliserne af uden at alle dine fliser revner. Så vil revnerne stoppe ved din skæring. Og så har du en pæn lodret kant hele vejen ned. Du kan købe en billig multicutter i jem og fix. Bosch laver også en billig udgave der kan købes overalt. Og hvis det er selve flisen, og ikke fugen du skal skære i, kan det også gøres med denne maskine. Det kræver dog bare en del tålmodighed. Alternativt kan man få vinkelslibere med hastighedskontrol. Den ville kunne skrære hurtigt igennem fliserne, som djaydjay skriver. og hvis du kører på laveste hastighed støver det ikke særligt meget. Slet ikke hvis du taper din støvsugerslange fast på maskinen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis