styring af et luftstembel

Der må være en kvik sjæl der har en enkelt løsning.
Jeg har en maskine hvor der sider et fremtræk til plader der sider en diode der registrerer når pladen er kørt langt nok frem og stopper fremtrækket, når jeg manuelt klipper pladen af så den ikke er foran dioden starter fremtræk igen.
Er det ikke rimeligt simpelt og lave en styring til en luftventil der kan aktivere et luftstempel så jeg er fri for at manuelt gøre dette.er der en der kan lave et diagram til hvordan dette skal gøres og hvilke komponenter der skal bruges.

Pinballs

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skal lige forstå dette rigtigt.
når pladen er på plads og fremføring stoppet så skal der aktiveres et luftstempel ?
For det er da ganske simpelt.
hav en føler som fortæller om der er en plade og en som fortæller om fremføring kører. er meldingen som den skal være aktiveres en solonoide i et forudbestemt stykke tid som fylder din luftcylinder. når solonoiden slippes lukkes luften ud.

iq på omkring 65 haves...

Jacob
Det er rimelig simpelt at lave en styring ja, hvad styring har du på det fremtræksanordning, har du kompressor/trykluft til rådighed?

Tommy
Der er trykluft
Og ang styring på fremtræk så er der et signal som jeg bare skal lokalisere fra føler til fremtræk men det var hvordan det skulle laves
Med luften

Pinballs

Det jeg fisker lidt efter er opbygningen af den eksisterende styring, for evt. lige at kunne rådgive dig, så du kan sætte din udvidelse på der, eller om du skal til at lave noget nyt. For lige min første tanke er jo at du kan bruge signalet der melder at pladen er helt fremme, men så er det igen om det er 24v styring eller 230v, om der er relæ ved den føler.

Tommy
Jeg kikker på det og giver lyd fra mig senere

Pinballs

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis