Fåes sådan en liste?

Jeg er på jagt efter noget man nok nærmest må kalde for en 3/4 stafliste.
Altså en rundstok hvor en fjerdedel er fræst væk.
Den skal have en dia. på ca. 20 mm. og være i egetræ.
Er der nogen der ved om sådan en kan købes nogle steder. Har selv søgt på nettet og har ikke kunnet finde nogen.
Hvis den ikke fåes, så må man jo kunne lave en selv, men hvordan. Det kan jeg ikke lige gennemskue. Den skal være ca. 2,5 m. lang
mvh.
Melin
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad pokker skal du bruge den til?

Du kan lave en selv med en overfræser.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

nej , den fås ikke som standart
enten må du have fat i den lokale maskinsnedker , eller lave den selv
laver du den selv kan det enten gøres med overfræseren eller du kan tage en rundstok og skære den til i en rundsav ( kræver at du laver et styr til den )
Du kan jo prøve her, hvis den findes som standart har de den

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

melin

Kan du ikke forklare hvad du skal bruge den liste til, er blevet lidt nysgerrig efter hvad du mener, er aldrig før i mine 40 år som maskinsnedker blevet spurgt om noget sådant.

Kan du ikke lave en tegning og så tage et foto så vi kan se hvad du har tænkt på, for kan ikke u-middelbart forstå hvad du mener.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Hej og tak for svarene.

Den simple, og nok lidt fjollede, ide er at vi på de udvendige hjørner vi har i vores stue vil montere sådan en liste.
Det skal fungere som en form for udsmykning, eller detalje, om man vil.
Listen vil samtidig beskytte hjørnet mod "hakker". Især det ene hjørne vi har er vores unger mestre i at få lavet hakker i. Hvordan de gør ved jeg ikke

Det skal måske lige nævnes at vi rundt i stuen i forvejen har brugt olieret egetræ til små detaljer og vinduesplader.

mvh.
Melin

Annonce
den ide så jeg for nogen år siden
om du kan få den i egetræ og så i 20mm
ved jeg ikke men nok mulig

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Hej

Hvordan får jeg et billed ud af den sorte firkant? vil da gerne se det du har sendt til os

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
hvaee den a Maskin Snedker er øjnene sløret idag siden du ikke kan se de hvide streger:

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Skrevet af maskinsnedker på 03 apr 2010 18:26
Hej igen igen

Har set din tegning, (det var bare lidt vanskeligt at se) som du skrev er det blot en rundstok med en fals i en 1/4 af den rundstok.

Du køber en rundstok lidt længere end du skal bruge, så laver du en fals i den rette størrelse, og skruer en liste i landet på dit fræser-bord, der udfylder falsen i rundstokken, sådan tvangs-styrer du falsningen så du får en fals som forløber i en helt ret linie.

Det skulle ikke være så vanskeligt at lave, har dog aldrig afprøvet min teori, men mener at jeg har noget at have denne teori i.

Kræver et vel-slebet værktøj for at få et godt resultat.

Aller-bedst var selvfølgelig hvis du kunne lave det et sted hvor de var i besiddelse af et frem-træk til deres fræser.

Men pas nu godt på dine fingre når du laver sådan noget, de vokser ikke ud igen et venlig ment tip til dig.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Høvlebænk.

Du kunne jo godt forledes til at tro at jeg har været til Påske-frokost, men da jeg fik leverpostejen gnedet af mine briller, ja så gik lyset op for mig (hvad tegningen angår) i det mindste.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis